Söndag

Vårcentralen ringde upp i måndags och därifrån blev det ingen hjälp utan det var hemma vård som gällde sa dom... Inte så mkt annat att göra än lyssna på dom som vet..
Mamma hade underklädsparty hemma i mitten av september och jag beställde en bh därifrån.. Fick hem den, testade den OCH jag fick lämna tillbaka den för att den var för liten.. Suck..
Vi åkte till Mörrum för att handla lite och när vi ändå var i krokarna så åkte vi inom Leo´s gammelfarmor så hon fick träffa Leo. Hon har inte träffat Leo sen han döptes och det var över ett år sen.
Vi var där inte så länge eftersom Leo var sjuk och väldigt trött.. Han hade precis somnat i bilen när vi kom till Mörrum så det var inte många minuter han sov.. Får ta mig i kragen så Leo får träffa henne lite oftare..

I tisdags så var Leo fortfarande hemma från dagis för att han var förkyld o rosslig men eftersom dagis skulle ha gruppfotografering på förmiddagen så körde mamma dit mig, Leo och Flynn..
Medans dagis väntade in dom andra barnen för att ta kortet så gick jag och Emma en promenad med Flynn runt sjön.
Var hur skönt som helst att gå en promenad runt sjön...
När vi kom tillbaka till dagis så gick personalen och barnen precis ut och skulle in på en annan avdelning för ta gruppkortet och då hade våran promenad tagit 20 minuter att gå.
Jag och Emma fick gömma oss bakom buskar och träd för att hennes son inte skulle se oss, han blir jätte ledsen redan när dom kommer till parkeringen när hon ska lämna honom.. Han vet vad som händer och sker. Skär i hjärtat när man ser dom bli så ledsna... När dom kom in på avdelningen så var det första personalen sa till mig att Leo är inte bra, han är inte pigg, han rosslar.. Säg något jag inte redan visste!
Efter dagis så promenerade jag, Flynn och Leo ner till affären och köpte frallor och gick vidare hem till Kimpalaninen för frallefrukost..
Lille Kevin var med förkyld men dom två töjar ändå leka...
När man hade fått i sig fralle o kaffe så fortsatte promenaden hem till mamma för att lämna Flynn och träffa min kära bror en stund som skulle komma...
På eftermiddagen så bestämde vi oss för att köra in till staden en snabbis.. Skulle till leksaksaffären och titta efter en bobby car till Leo.. Och vi hitta en och den fick följa med oss hem och den blev Leo glad för. Han var till o med glad för kartongen innan han såg vad det var han hade fått..
Bilen var ihop monterad det enda man behövde sätta dit var ratten och den fick jag knappt inte sätta dit för Leo drog och slet i bobby caren..
Tillslut satt den ratten där den skulle och Leo var i fullgång.. Han förstod inte riktigt hur man skulle köra framåt så han backade runt istället. :) *Min älskling*

Onsdags morgon så kom Kimpa och Kevin hit på morgon kaffe...
Leo och Kevin var fortfarande lika snoriga men det var ändå full rulle på dom 2. En annan är helt död när man är förkyld.. Men barn är barn.. :)
Vid 2 tiden så kom jag på att det var enskild fotografering på dagis och det vill man inte missa så slängde på Leo kläder så promenerade vi alla fyra dit..
Var 2 st före oss när vi kom dit men "kön" flöt snabbt på.. :)
När det var Leo´s tur så var han intresserad av allt annat än kameran men blev ändå 2 bra bilder som jag fick välja mellan.. 

Och denna blev det.. Är helnöjd!! :)



Köpte man hela paketserien så kunde man få bilden till sin mobil. Lite dåligt att man inte kan spara den på mobilen bara så jag fick låna Kimpas mobil och fota den från min mobil...

I torsdags var Leo pigg och näsan rann inte alls lika mycket så jag gick och lämnade han på dagis..
Vid 11 ringer mobilen.. Det var dagis som sa att Leo inte var pigg, han ville ingenting och han låg bara ner på marken och skrek (dom var ute och lekte). Vi la på och jag klädde på mig för att hämta hem sonen som inte ville någonting..
Jag visste att det var för att han var trött och han ville inte vara ute och när jag är 200 meter ifrån dagis så ringer mobilen igen och det var dagis igen som säger att Leo är piggare och att det helt enkelt var för att han inte ville vara ute och om jag inte hade hunnit så långt så kunde jag vända hem så kunde Leo iaf få äta där men jag sa att jag är där om 2 min.. När jag kommer in så kommer en trött Leo gåendes emot mig, klär på han och lägger han i vagnen och går hemåt och Leo somnar på 2 röda sekunder...
På kvällen fick jag trevligt kväll/nattsällskap.. ;)
I fredags blev det bara hemma mys med Leo, på kvällen kom Kim så vi satt och tittade på idol. Även syrran, Simon, Danne och Nellie tittade inom en sväng..
Igår förmiddag promenerade jag och Leo hem till mamma och pappa på frukost, på eftermiddagen åkte jag och Leo in till min bror för att hjälpa han med städningen till kalaset och på kvällen blev det nattsällskap igen..  


Bror körde och hämtade mat till oss på Toms Corner.. :)


Brors bil


Utsikten från sovrumsfönstret..



Imorse fick Leo äntligen ta ett bad och det sa Leo inte nej till. :) Har inte velat bada honom när han varit så snorig...
Annars har vi bara varit på kalas hos min bror, det bjöds på smörgårstårta och prinsesstårta.. :)

Nu sitter jag och tittar på ensam mamma söker.. :) Missat halva programmet redan för telefonen ringde.. ;)
Dags att se dom sista få minuterna av programmet.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0