Blålila om läpparna

Har ringt vårdcentralen nu på morgonen. Leo fick tid klockan 10..
Läkaren får ta och undersöka honom och kolla så allt är bra med han... Jag vet inte vad det är med han men något är det som inte stämmer känns det som.. Han rosslar och hostar.. Värst är det om kvällarna med hostan när han ska sova, Leo hostar så det låter som han nästan ska spy...
Leo hade febergräns i morse, 37,7 i temp..
Han var blålila om läpparna så det såg ut som han hade ätit blåbär eller någon sylt men det har han inte ätit. Han är jätte kall om händer och fötter och han har inte varit ute..
Innan läkaren ringde upp så åt Leo 1 ½ dl gröt och efter att jag pratat med vårdcentralen så fick jag ge Leo sin åksjuketablett så då åt han en hel mannafrutti...
Han dricker som han ska och han äter som han ska så det är det inget fel på..

Bytte blöja och klädde på han. Vanligtvis brukar han sova med t-shirt och blöja men nu ville han ha byxorna på och ha munkjackan på sig. Leo pekade på munkjackan och visade att han ville ha den på sig.. + att han sover med stumpor och mockasiner och det brukar han aldrig göra. Han är alltid varm annars....
Jag tog ett kort på Leo när han satt och gröt.. Ska ta och visa läkaren bilden så får jag se vad han har o säga..

Man blir lite smått orolig när det är på detta viset.. :/
Får snart ta och väcka Leo för mamma kommer och hämtar oss...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0