9/3 -2010

När jag och Leo kom hem från Micka så var det dags för mat för Leo.. La han på golvet så han fick leka med sina leksaker och tror banne mig han kommer bli en teknisk pojk när han blir stor...
Han fick en gammal mobil av mig för inte så länge sen som han får leka med och igår fick han en gammal fjärrkontroll av mamma....
Medans Leo lekte så började jag städa toaletten...

Skulle byta blöja på Leo efter att han hade lekt och kände att han var smått blöt på byxorna så jag trodde han hade kissat igenom, börjar ta av han byxorna inne på skötbordet och ser att det är bajs.. Gått igenom blöjan och bodyn...
Halva Leo var kladdig så jag fick slänga han i badet... Leo´s badtermometer är inte hemma så jag fick chansa på att vattnet inte skulle vara för varmt....

Leo brukar alltid göra sitt behov efter att han har ätit gröt på morgonen men inte idag... När vi var nere hos Micka så sket han så jag lånade en up-go blöja av Micka och bytte på han... Lillan har samma storlek som Leo i blöjorna så jag fattar inte hur han lyckas skita igenom up-go blöjorna.. Likadant att han kissar igenom dom.. Tycker inte om dom blöjorna, vanliga är bäst..

När Leo skulle sova middag så började jag bädda rent i min säng. Leo har börjat ta tag i spjälsängsskyddet och dra ner det så han ser vad jag gör.. När man tittar på han så skrattar han bara, söt unge....
När han somnade så började jag städa köket, damma och så.. Slängde min gamla blomma som var vissen, gav upp hoppet om den nu...
Min orkide har blommat ut nu... Det är så skarp sol i sovrummet på eftermiddagarna så jag fick flytta ut den till köket istället och där står den bättre..:D
När köket var klart så tog jag hallen och sen sovrummet....
Har vardagsrummet kvar sen är det bara damsugning och skurning kvar...:D





Pappa kom nyss och hämtade Leo´s tvättpåse.... Bajs kläderna måste in i maskinen så snabbt som möjligt....
Pappa lämnade en mjölk och cigg ask till mig också... =)

Snart är det nog dags att väcka Leo... Han ska äta klockan 5, om en kvart... Men ifs så har han snart sovit i 2 timmar så han vaknar nog självmant snart... Har han inte vaknat innan kvart över 5 så får jag väcka honom....


Sitter och funderar på om jag ska ta tag i vardagsrummet nu eller om jag ska göra det sen ikväll när Leo somnat.. Börjar jag nu så hinner jag säkert inte mer än tappa upp vattnet i hinken och blöta ner trasan innan Leo vaknar....


Ne, de får bli en kopp kaffe på balkongen nu i solen innan den försvinner.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0