22/3 -2010

Natten till igår gick relativt bra.. Halv 4 vaknade Leo första gången o började ulka sig, kom bara upp magsyra. Leo somnade om och sen va de samma visa vid 6 o 7 tiden..
Igår morse ringde jag sjukrådgivningen och pratade med dom..
Gav Leo lite gröt, när det gått en halvtimme så var jag glad att han hade behållt det.. Men när de gått lite mer än en timme så kommer de upp.. =/
Leo spydde ner mig, sovrumsgolvet och hallgolvet.... Bytte kläder på Leo sen var det bara börja torka och skura...
Står inne på toa och håller på ta tempen på Leo så hör jag det knackar på dörren...
Det var mamma och syrran som kom... Dom hade varit och handlat åt mig...
Lep´s temp visade 39.8... Gav han alvedon och sen var det dags att städa hallen o sovrummet...
Passade på att koka ny vätskeersättning till Leo när mamma o syrran ändå var här...

Leo var inte alls sig själv.... Stackarn...
Fortsatte att ge Leo vätskersättning... På eftermiddagen så hade han inte spytt mer så då skulle jag bara ge han lite blåbär. Det höll han i 5 minuter sen kommer det som en frontän...
Hela babysittern blev nerspydd, var bara gå och byta kläder och tvätta av han med tvättlapp... La han på en filt på golvet så länge medans jag skulle ta hand om hans babysitter och jag hinner inte mer än vända ryggen till så kommer en frontän till....
Var dags att byta igen... Vet inte hur många påslakanset, kläder mm det har gått under dessa 2 dagar....

Mamma kom hit vid kvart i 5 och höll mig sällskap....
Några minuter över 5 så kommer Dennis också... Barndomsvän...
Vi drack kaffe och gav Leo mosad banan på en tesked var 5 min för att se så han behöll det...

När dom körde så tog mamma med sig 3 påsar med spytvätt som ska tvättas...

Leo somnade vid 7 tiden igår kväll och jag lät han sova, brukar väcka Leo annars för ge han gröt men eftersom Leo inte alls var kry och han var jätte trött så fick han sova.. När han vaknade till emellanåt så fick han dricka sen somnade han igen... Gick o la mig rätt tidigt jag med, var dunder trött... Leo vaknade runt 1 i natt första gången och sen har han hållt på till o från.. Det gick 3 flaskor vätskeerättning under natten....
Vaknade vid sju, klev upp och gjorde en liten portion gröt till Leo...
Han åt det, han behöll det... =)

La han rätt snabbt igen för han var trött o han somnade som en stock... Han vaknade efter en kort stund igen, gav han dricka och nappen men han ville komma upp trots att han var trött fortfarande...
Gav han en sked mosad banan, busade vi i soffan, tog tempen och sen blev det sängen för hans del igen och han somnade.... Han temp låg på 38.6...


Nu är han vaken igen.... 
Dags att gå....  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0