Dagens Unga

Dagens Unga Fråga:

Skulle du under några omständigheter kunna bjuda ditt barn på alkohol eller tobak när det är mindreårigt?

Jag skulle kunna tänka mig att låta min son får smaka på alkohol och tobak hemma än att Leo ska få tag på det någon annanstans...
Men jag skulle inte kunna köpa ut alkohol till Leo, han får helt enkelt vänta tills han är 20 år och får gå på systemet själv. Visst sen minns man ju själv hur det var när man var i den åldern och det är inte så svårt att få tag på smuggel sprit, öl eller cider och det är tyvärr många som köper smuggel.. 
Eftersom jag själv röker så är det svårt att säga nej om Leo skulle börja röka när han blir äldre. Och nu pratar jag inte om när han är 13-14 år utan något år äldre.. Har man en rökande mamma eller pappa så är risken stor att barnet själv börjar.   
Leo´s pappa är också rökare... Men där gäller samma sak.. Kommer Leo börja röka innan han är 18 så är det Leo som kommer få bekosta sina cigg och jag kommer inte köpa ut cigg till Leo.. 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0