7/9 -09

I fredags promenerade jag hem till mamma med barnvagnen..
Leo ville inte alls ligga i barnvagnen, han var arg...
Var hos mamma hela dagen.. Var inte mening att jag skulle sova där men klockan 21.00 så slocknade både jag och Leo.. Leo somnade på mig.. Han hade inte sovit något på hela dagen.. Vet inte vad de är för period han har kommit in i men han vägrar sova om dagarna...
Han tar powernapar hela tiden. Somnar i famnen sen när man ska lägga han så tar de 2 - 10 min sen är han vaken igen...
Så klockan 22 kunde jag lägga han i hans spjälsäng och jag gjorde mig klar för sängen och slocknade jag med...

Lördagen hade jag tänkt att åka ner till Olofström, hem till Marie..
Men sen frågade mamma mig om jag kunde vara hundvakt för mamma och pappa skulle ut och ta en öl...
Eftersom dom ställt upp så mkt för mig så sa jag ja.. 
Åkte hem till mig för att hämta mer mat till Leo och min dator. Innan pappa och mamma åkte in till stan så var pappa ute på promenad med Flynn.. Jag kunde ju inte gå ut med han..
Klockan 21.30 kommer Lee och Ida ner för att köra in mamma o pappa till staden...
Leo vaknade vid 23 tiden och skulle ha mat och sen somnade han vid 00 tiden igen.. Flynn pep efter mamma o pappa som vanligt.. Han är en riktig mamma o pappa gris...
Mamma och pappa kom hem vid 2 tiden.. Satt uppe en stund till innan man gjorde sig klar för sängen och slocknade gott tills Leo vaknade och ville ha mat. =)

Igår så vaknade jag och Leo halv 10 på förmiddagen.. Skönt att han med sover lite längre nu så man slipper kliva upp vid 8 varje morgon.. Man känner sig lite mer utvilad också när han sover länge..
Vid 13.30 så kör pappa hem mig för att jag ska hinna duscha, Marie skulle komma och hämta mig och Leo halv 4. Mamma promenerade med barnvagnen hem till mig.. När jag kommer hem så packar jag upp Leo´s rena tvätt och jag packar ner ombyten, mat, flaskor mm i hans skötväska innan jag slänger mig i duschen.
När mamma kommer in genom ytterdörren så har jag precis hunnit duscha klart.. Mamma och pappa stannade och passade Leo så jag skulle hinna göra mig i ordning..
När jag var klar så ska mamma o pappa köra hem och då kommer jag på att jag glömt minifomen hemma hos dom. Så när Marie kom så fick vi åka inom mamma och hämta den..
Kommer ner till Olofström och Marie börjar med maten.. :D Hawaiigryta..:D Fläskfilé gryta med ris..:D Kanon gott... Leo somnade i bilen på väg ner till Olofström, men när vi kommer hem till Marie så lägger jag han på sängen och sen tog de inte många minuter innan han vaknade.. Jens tog hand om Leo direkt.. Jens är så barnkär så Jens hade hand om Leo hela kvällen.. Fick knappt hålla min egen son. =) 
Leo var dunder trött men skulle verkligen inte sova.. Jens försökte med allt men Leo somnade inte.. Efter middagen så somnade Leo och då passade jag och Marie på att köra till maxi och handla mat till Leo.. 
När vi är inne på maxi så ringer Jens och ber Marie handla lösgodis.. Det där samtalet skulle aldrig kommit.. fyy jag handlade med lösgodis som jag tänkte jag skulle ha hemma och smaska på.. Men för  66 kr.. Shiit fick lite ångerst..
När vi kommer hem till Marie igen så är de första vi ser är Jens gå runt med Leo.. En Leo som var lite ledsen.. Han hade vaknat ett par minuter innan vi kom.. Så jag gjorde lite mat till Leo sen tystnade han men han somnade inte...
Han var så trött. Marie och jag tog bilen vid 7 tiden för att ut och köra lite så Leo skulle somna... Vi körde ut till Jämshög där Marie visade mig huset dom hade hyrt och så.. Leo somnade precis när vi kom till Jämshög men det tog inte många min igen innan han var klar vaken.. Sen somnade han inte mer.. Körde hem till Marie igen för att kolla på ensam mamma söker.. Jens tog hand om Leo.. Jens gungade han i bilbarnstolen.. Till slut somnade Leo, denna gången sov han lite längre..
Efter ensam mamma söker så satt vi och pratade en liten stund innan Marie körde hem mig och Leo.. 
Leo vaknade i bilen på vägen hem och precis när vi kommer till Svängsta så somnar Leo om igen... 
Marie hjälper mig upp till lägenheten med alla sakerna och sen när jag sagt hej då till Marie så kokar jag upp Leo´s flaskor.. Tänkte om han får sova i bilbarnstolen någon minut så kanske han somnar riktigt hårt så han inte märker när man flyttar honom.. 
När det var dags för mig att flytta Leo så vaknade han till liv igen. Han hade inte somnat hårt, prövade lägga han i spjälsängen för att se om han somnade om men det gjorde han inte.. Tog upp Leo och gav han lite mat och sen somnade han.. Låg med han i famnen en halvtimme i soffan innan jag prövade gå och lägga han igen men icke att han skulle ligga där...
Tog upp han igen och efter 10 min så somnade han på mig... Denna gången låg jag lite längre i soffan innan jag la han i sängen (min säng denna gången) och då hade han hunnit somna till hårt.. 
Så klockan 23.30 somnade Leo, han vaknade klockan 05.21 första gången i morse..
Sen somnade han om och vaknade vid 6 tiden och ville ha mat o somnade om och sen vaknade halv vid 8 och ville ha mat sen somnade han om... När han somnat om igen så gick jag upp.. Tänkte få lite gjort medans han sov. Jag kokade hans flaskor och packade hans skötväska mm. Trodde han skulle vakna rätt snart igen men icke.. Klockan 09.10 vaknade han och ville ha mat och då trodde jag han hade sovit färdigt också men nej då lill killen somnar om igen och han ligger och sover fortfarande.. Klockan är 11.22 nu... 
Men det är snart dags att väcka han om han inte vaknar strax.. Han måste hinna få andra kläder och mat innan vi ska till BVC... 
Leo ska träffa läkaren idag.. Så nu ska han få sin undersökning.. Läkaren var ju sjuk sist.. 
Samma undersökning dom gjorde på BB innan man fick åka hem... 

Jag har iaf hunnit duscha och göra mig i ordning nu medans han har sovit så jag är klar... 

Jag tror att Leo kommer vara vaken hela denna dagen också nu eftersom han har sovit hela förmiddagen.. Tror inte han kommer sova något på eftermiddagen men vi får väl se..

Nu ska jag gå och se om min lilla kille har slagit upp sina ögon.. 
Han gör ljud ifrån sig från sovrummet men mest stönande och stonkande ljud.. Såna ljud han även gör när han sover.. 

Bloggar mer sen om jag hinner...


 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0