30/9 -09

Sov hos moder natur i natt med eftersom jag skulle ringa barnmottagningen på morgonen.
Leo vaknade tidigt idag.. Strax innan klockan 06.00..
Bytte blöjan och värmde mat till han.. Leo äter inte ens 160 ml om nätterna eller på morgonen längre.. Alltid mkt mat till spillo nuförtiden.. Men häller alltid upp 160 ml till han ifall de skulle bli så att han någon gång vill ha de.. =) 
När jag håller på byta blöja på Leo så hör jag pappas alarm.. Han skulle upp för att åka och jobba.. Medans jag är och värmer maten i köket så kelar pappa med Leo sålänge i sängen.. Satte igång kaffet med när jag ändå var i köket. Matade Leo, bar ut han i köket och la han på hans filt så där låg han och sprattlade ett tag medans jag hann röka och slänga i mig en kopp kaffe.. Pappa kelade och pratade med Leo på golvet.. Det var full fart på Leo. Leo var vaken en timme sen gick jag in i sovrummet och bäddade ner Leo med sin snuttefilt för att se om han tänkte sova något mer, tog 10 min sen sov han. Så klockan 7 somnade Leo om.


Tyckte det var väldigt kallt i huset i morse så jag gick ut i garaget och hämtade ved och startade en brasa.. *Skönt* Plockade i ordning lite och kokade Leo´s flaskor. Klockan 08.15 vaknade Leo igen..
Gjorde lite mat till Leo och matade han medans jag ringde barnmottagningen...
Hoppades på att det skulle gå bättre idag...
Och..
Yeeaaah jag kom fram, knappade in telefonnumret och la på.. 08.54 skulle dom ringa upp mig. Satt och pratade med Leo så länge...

När hemtelefonen ringde så vaknade mamma också till liv..

Fick tid till läkaren i morgon förmiddag..

När jag pratat klart med barnmottagningen så tog jag upp Leo i famnen för att kela lite med han men det tog 2 min sen slocknade han på min axel.. Jaha vad skulle man nu hitta på??
Tänkte slänga mig i duschen men då frågade mamma mig om jag inte kunde ta en morgon promenad med Flynn... Visste att den frågan skulle komma, bara kände det på mig..
Pigg som man var så slängde jag på mig skorna och gick... Flynn hade nog överskotts energi. Han ville att jag skulle leka med han med hans koppel..
När jag kom hem igen efter morgon promenaden så gick jag ut och rökte för att sedan slänga mig i duschen.. När jag kommer in efter att jag rökt klart så vem var det som inte vaknade på soffan om inte Leo??

Sa till mamma att hon skulle tappa upp badvatten till Leo i hans balja.. Leo skulle badat igår men klockan den tickade och Leo var ledsen för han hade magknip och sen slocknade han. 
Jag klädde av Leo medans mamma gjorde i ordning bad baljan.. Mamma badade Leo idag eftersom jag är förkyld och min näsa rinner hela tiden så jag måste komma åt snytpapper.
Leo tycker det är riktigt kul att bada för man kan ju skvätta ner mormor och halva badrummet.. =)

Riktigt nöjd var Leo..

Efter badet så blev det mat och prat för Leo.. Han pratade på..
10 min senare hade han gjort stort behov i blöjan...
Bytte blöja och sedan la jag han i vagnen för att se om han ville somna... Vaggade och körde barnvagnen över trösklen och då somnade han..

Tänkte jag skulle passa på att slänga mig i duschen denna gången när han hade somnat.. Går bort mot duschen och vem är där och skrubbar om inte mamma...
Jaha då rök min dusch denna gången med...
Plockade ur diskmaskinen och hade mig.. Sen skulle mamma köra syrran till sjukgymnastiken så man kom ju inte in i duschen när hon var klar med städningen heller..

Vågade inte slänga mig i duschen efter mamma körde för att man vet aldrig när lill killen vaknar...

Så får snällt vänta tills mamma kommer hem...

Nu håller Leo på vakna så dags att rusa...



Kommentarer
Postat av: Anonym

är du helt beroende av din mamma? kanske dags att klippa navelsträngen och själv ta ansvar och umgås med ditt barn själv o lära dig göra saker själv. det är så det är att vara förälder. menar inte att hacka men känns som att du inte riktigt har vuxit upp....lycka till!

2009-09-30 @ 19:43:58
Postat av: Hanna

Vem är de som skriver som inte vågar sätta ut sitt namn?

Ansvar har jag, saker gör jag själv, navelsträngen är klippt för länge sen..

Nej jag är verkligen inte helt beroende mamma.





2009-09-30 @ 22:27:37
URL: http://hannaliinda.blogg.se/
Postat av: Caroline

Öhhh herregud!! Hur ofta är du hos din mamma på en skala ett till tio... Jag är hos hanna var och varanan dag, och vad jag vet så är det i hennes lägenhet!! Suck folk asså !!

2009-09-30 @ 23:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0