15/9 -09

Klockan är 00.34 men jag bloggar för 15 september nu..

Får börja med att gratta min bror som fyller år denna dag...

Natten till tisdagen så vaknade Leo. Jag gick upp dunder trött för att göra mat till Leo.. Mina ögon var så trötta så jag fick knappt upp dom förens jag såg en sak...
Jag höll på få hjärtinfarkt och hade mer än PANIK...
När man står och värmer modersmjölkersättningen så känns 30 sekunder som en evighet på natten när man är svin trött...
Men denna natten blev jag genast pigg...
Såg en källarspindel på väggen precis under tavlan.... Den var verkligen inte liten... Tänkte va fan ska jag göra nu..
Började leta efter en tidning i pappersinsamlingen som jag kunde smälla spindeln med men i pappersinsamlingen låg typ bara kartonger och bruksanvisningar.. Bruksanvisningen skulle inte ens döda spindeln kom jag på.. Stod och tänkte på vad jag skulle göra...
Kom på flugsmäckaren i städskrubben... Hämtade den.. Stod med den i 2 min och bara tittade på spindeln.. Vågade inte smälla den..
Jag har SPINDEL SKRÄCK.. Värsta jag vet...
Va fan ska jag göra nu tänkte jag... Jag kom på att damsugaren skulle göra susen... Hämtade den... Startade den 03.20 på natten... Tyckte synd om mina grannar. Inte för att jag hade den igång så länge men innan jag vågade sätta röret mot spindeln så rös jag i hela kroppen.. Sög upp den och tänkte där fick du din jävel...
Tog maten och gick in till sovrummet och matade Leo.. Tänkte endast på äckel spindeln.. Tänk om den kryper ur damsugaren?
Blev genast pigg somnade inte om på över en timme...
När jag vaknade på morgonen så satte jag igång damsugaren så den fick ligga och suga i en halvtimme utan att jag rörde den medans jag gjorde mat till Leo och matade honom..  06.45 skickade jag ett sms till min bror och grattade han...
Efter maten gjorde jag i ordning Leo och väntade på att tiden skulle gå.
Klockan 11 var det dags för BVC... Leo´s pappa skulle komma vid halv 11 hade han sagt.. Klockan blev halv 11 han kom inte, klockan blev 10.40 han hade fortfarande inte kommit..
Jag gick rundor i lägenheten med Leo i famnen.. 10.50 hade han fortfarande inte kommit.. Tog Leo och hans skötväska, gick ner till vagnen och la honom och ringde Leo´s pappa och frågade vart han höll hus.. Han var på g sa han... Han tyckte jag skulle vänta men sa att det hinner jag inte jag får börja gå...
Han sa att han skulle vara hos mig om 2 min... Han fick springa i kapp mig sen. Hade inte tid att vänta.. Klockan gick och jag hade en tid att passa...
Kommer in på BVC och väger han.. 6100 g vägde han nu... 2 månader och väger 6 kg... Shiiiit.. Han är tung asså..
Hade 2 månaders samtal idag så Leo´s pappa fick gå ut och vänta i väntrummet medans jag pratade med Eva... Det är ju 2 månaders samtal med mamman.
Sedan pratade Eva med han också...
Sedan blev det stressigt hem.. 13.15 skulle vi vara inne på familjerätten... Klockan 12.20 var vi på väg hem från BVC..
Stress slängde mig i duschen och sen blev det staden... Gick som de gick... Efter familjerätten så ringde jag Carro... Hasade runt på en bilbarnstol, vägde bly och lite där till.. Jag skulle gå mot Lindex för att möta Carro på vägen men jag gick inte ens halv halvägs.. HAHA.. Satte mig på bänken vid frontänen på torget och ringde mamma istället.. Jag orkade inte bära bilbarnstolen mer... Efter typ 10 min började jag fortsätta promenera mot Lindex men hann inte mer än runt frontänen så kom Carro gåendes...:D
Tur det.. Tur man inte gick hela vägen bort mot Lindex för då hade jag burit bilbarnstolen dit i onödan för vi skulle möta Carro´s farmor och farfar vid frontänen på torget.. Leo låg och sov.. Han sov hela tiden inne på familjerätten också...
När vi står där och väntar så kommer Jenny fram till mig.. Länge sen man såg henne och nu var hon frisk..:D
Hon sa att hon skulle komma på kvällen.. Carro´s farfar och farmor kom, vi gick bort till Siesta för att äta...
Skulle precis beställa när Carro´s farmor sa att hon skulle bjuda mig på maten bara jag sa vad jag ville ha... Okej tänkte jag.. Tack så mkt..
Efter siesta så gick vi hem till Carro för en kopp kaffe.. Leo sov fortfarande...:D
Precis när Carro´s farmor och farfar skulle köra så vaknade Leo.. Dags för mat.. Gav han mat sedan körde vi hem till mig för att Jenny skulle komma inom en timme.. Så idag har Leo varit ute HELA DAGEN..
Vi satt ute när vi åt på siesta med..

När jag kom hem så kokade jag hans flaskor, plockade i ordning mm.. När Jenny kom så hade hon fika med sig och hon hade köpt kläder till Leo.. 2 st pyjamaser och 3 body... Thanks.. Behövdes.. Sa att hon inte behövt köpa hela kappahl...:D

Vi satt och pratade en massa o fikade.. Pratade förlossningar mm.. 

När Jenny åkte hem så satt jag och Carro kvar i soffan och tittade på tv och pratade... 
När Carro körde hem så blev det så tomt igen.. Va fan skulle jag nu göra..

Hade panik för jag ville få bort damsugarpåsen från damsugaren.. Ingen har velat hjälpa mig.. Så jag startade damsugaren i ett par sekunder igen....


Kom på att jag ska tvätta mellan 12-17 på onsdagen.. Vem skulle va här och passa Leo medans jag tvättar.. Fick panik.. Skickade till mamma men hon hade inte tid.. Frågade syrran... 
Hon kunde.. Sa att hon kunde komma hit ikväll och sova med mig.. Är sällskapssjuk.. 
Sa till henne o cykla men de tyckte hon var läskigt... Frågade henne hur kommer du hit då? Mamma sa att hon skulle köra upp henne.. 10 min senare trillade mamma och syrran in genom dörren... Var dags för yttligare en kopp kaffe.. :D 
Mamma satt här en stund...

När mamma kom så tog hon bort damsugarpåsen och la den i en plastpåse och knöt ihop den ordentligt.. Tack...

Nu kan man sova lungt inatt...
Livrädd att den skulle krypa ut, mamma sa men då har du den i städskrubben då och jag bara nej damsugaren står fortfarande på golvet i köket... Rörde inte den mer än att jag satte på den och stängde av den... *Ryyyser i hela kroppen*


Det är den 16 september nu eftersom klockan är över 00.00 men som sagt så har jag bloggat för den 15 september... Så bli inte förvirrad... =)

Så idag den 16 september blir det tvätta och jag tänkte jag skulle ta och städa av lite här hemma mm.. Ny vecka dags för det.. Leo är exakt 2 månader gammal idag.. Grattis till min pojk... =)

Sen vet jag inte vad dagen har att erbjuda...
Ska se om man kanske får ut syrran på en promenad med barnvagnen om vädret tillåter det medans maskinen rullar i tvättstugan...



Nu får det vara bra för denna dagen.. Blir en cigg nu och sedan göra sig i ordning för sängen för att john blund ska komma och natta mig en stund innan Leo vaknar och vill ha mat...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0