4/11 -09

Morgonen började med att man blev väckt av att telefonen ringde, det är var sweetie som ringde...
Hade ställt alarmet men hade snoozat om... Var rätt trött.. Leo låg också och sov jämte mig tills mobilen ringde vid 8 tiden.. Leo vaknade lite innan 7 i morse och skulle ha mat så han var mätt och belåten när han vaknade..
Pratade en liten stund med Tommy innan det var dags att ringa samariten och beställa tid till Leo och ringa barnmorskemottagningen angående p-pillerna..

Barnmorskemottagningen är totalt hopplösa att få tag i.. Varför kan dom inte skaffa så att man direkt kommer fram till mottagningen istället för att man ska ringa växeln och bli kopplad..

Kom iaf fram till slut och jag sa vad som hänt o hon skulle prata med en arbetskollega sen skulle hon ringa tillbaka igen...

Samariten skulle ringa upp 09.32 men ringde bara ett par minuter över 9..


Fick en tid till läkaren 10.30 :) Innan jag och Leo blev hämtade så var han på bus humör...
Han slet i blöjan och hade sig när man skulle byta och en annan var sönder stressad för hinna packa hans skötväska, göra klart Leo mm.
Läkaren lyssnade på Leo´s lungor och kände på hans mage... Vi blev skickade till labb för att ta sänka på Leo och sen skulle vi tillbaka till läkaren igen.. Leo sa inte ett ljud när dom tog sänkan... Min lill kille är duktig.. 
Satte oss på stolarna utanför läkaren och vi kom in rätt snabbt igen...
Leo hade slem i lungorna så läkaren skrev ut bricanyl till han som han ska ta 3 gånger dagligen vid behov.
Leo har varit smått förkyld och har hosta så det är skönt att Leo har något slem lösande nu...


När vi var på väg hem så ringde barnmorskemottagningen, hon hade väl inget direkt vettigt och säga men hon undrade vad jag nu tänkte ha för preventivmedel och jag bara jag vet inte.. Hon frågade om spiral och det kan vi inte ha i våran släkt för det är känt för infektioner..
Frågade henne om p-spruta men det tyckte hon inte för att mitt skelett ur förkalkas sa hon och det är en stor hästdos.. Sen sitter man i samma dilemma efter 2 år för att man inte får ha p-spruta mer än 2 år... Så p-spruta ska jag inte heller ha...
jag bara men då vet jag inte. Men kan jag få en tid till Birgitta så får jag prata med henne då och då säger hon ja det var det jag med tänkte... Kunde hon kläckt ur sig direkt istället....
Så fick en tid till Birgitta.. Hon i telefonen var inte så mkt till hjälp, kom ingenstans i samtalet... Höll på bli irriterad...


Följde med mamma hem för att tvätta upp Leo´s sista maskin med tvätt... Så nu är hans kläder tvättade.. Skönt...

Ikväll kommer Carro.. Vi ska se på bonde söker fru och fråga olle dokumentären var tydligen ikväll också så den ska vi med glo på....

Idag har det snöat lite smått här.. Men som tur väl är så har det inte lagt sig på marken men det blåser attan ute.









Nu är det endast 8 dagar kvar innan Tommy kommer ner =)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0