8/5

I morse så kom mamma och hämtade mig. Fick åka med henne in till staden för att vi skulle till guldfynd för syrran konfimerar sig i morgon..
Tog ett en jäkla tid inne på guldfynd. Hon som jobbade där hade hur mkt som helst att göra och de var hur mkt folk som helst där inne och sen hade hon inte satt upp smyckerna i skåpet som skulle upp...
Stackars henne.. Hon kände sig nog stressad.. Men då var hon inte den enda.. Tiden tickade på och vi stod där inne en halvtimme och väntade på våran tur...
När vi kom ut från guldfynd så tittade jag på klockan och då var klockan 10.31 och då skulle jag varit på praktiken.. Mamma körde bort mig, sa att jag inte hinner springa in och handla en jalla yoggi men att jag kunde göra de sen när jag visat att jag är på plats men mamma sa att hon skulle springa in och handla det åt mig och sen komma in och lämna de till mig. Okej tänkte jag...
Klockan tickade och de gick en halvtimme och de gick 40 min och mamma hade inte dykt upp ännu och jag var svin hungrig.. Trodde först hon glömt bort mig..
Men sen kom hon med min jalla yoggi och ett kexchoklad. Mamma och EvaLott hälsade på varandra. Mamma frågade mig vilken body jag hade tittat på.. Pekade på den och mamma blev med storm förtjust i den och sen hittade hon 2 par sockar också.. Ena paret passade ihop med bodyn och de andra paret var lite tjockare.:D
Mamma köpte bodyn och sockarna.. :D *Tack mamma*
Mamma gick bort och kollade på mammakläderna och började säga vad jag skulle ha mm.. Mamma hittade ett par tights som hon tyckte jag skulle köpa... Fick 160 kr av mamma till att köpa dom.. Men då ville jag mer ha den amningstoppen jag hade tittat på...
Jag la till 40 kr själv för att köpa den toppen.. Kostade 200 kr.. EvaLott snackade om att jag skulle gå manikäng och testa olika mamma kläder och så...
När vi tittat klart och pratat klart så kör mamma hem... EvaLott säger åt mig att pröva olika mammakläder... :D Tar massa med mig och springer ut i köket för att testa kläderna...
Hittade massa som jag ville ha.. Ringde mamma och mamma frågade vad allt gick på och jag sa 1200 kr för det var summan...
Efter de så la vi på.. Står och larmar när telefonen på praktiken ringer, Evalott kommer och lämnar telefonen till mig och säger att det är mamma..
Då har mamma ringt sjukgymnasten åt mig och bokat tid så jag har fått en tid på tisdag.. *äntligen* Hoppas bara jag får bältet då med mig hem så man inte måste vänta på att de ska beställas och så....
Mamma sa även att hon hade satt in pengar till mig så jag kunde köpa dom där mammakläderna för mamma tyckte jag såg lite vintrig ut i de jag hade på mig så hon tyckte jag skulle köpa det så man kunde se lite anständig ut.. Haha
*Tack mamma, jag älskar dig..*
Så jag tog fram det jag hade testat och skulle ha..:D Jeanskjol, en lång skjorta, ett linne, tights mm .. :D
Så idag blev det stor handling... :D
Sen var dagen räddad..:D Emma en fd klasskompis var med inne på name it och handlade idag.. Var väldigt roligt och se henne för det var så länge sen man gjorde det..
Köpte en vikingrulle till middag idag men den var inte god så jag tog bara tre tuggor och sen fick de vara bra med det...
Klockan tickade och det var dags för mig att åka hem..
Kim kom hem till mig när jag kom hem så vi satt och fikade och pratade skit innan hon skulle åka på bio med Daniel..
När Kim åkte så ringde mamma och frågade om jag kunde hjälpa henne och städa, visst sa jag bara du hämtar mig och de gjorde hon..:D Städade hela huset.. Gick ovanligt snabbt och ändå missade vi inget. Men kan vara för pappa städade toaletterna som vi sparade in tid..:D
Mamma körde hem mig igen så nu sitter man här...

I morgon ska man till praktiken en stund eftersom jag var ledig igår (torsdag) så ska jag jobba igen lite...
Men ska bara vara där till halv 12 i morgon för sen måste mamma o pappa hämta mig för vi ska till kyrkan som börjar klockan 12... Och tydligen så varade det i 2 timmar i kyrkan och jag kommer avlida eller somna där inne. Hatar kyrka och präst när dom bara babblar... Sömnmedel säger jag då..
Så de blir full fart i morgon när syrran konfimeras..
Syrran ska vara i kyrkan redan halv tio i morgon bitti så då ska jag åka in med mamma till praktiken...Skulle egentligen börjat halv 11 i morgon men ska vara där redan vid tio så man åtminstonde är där i 1½ timme istället för en timme..
Hade inte behövt åka till praktiken i morgon eftersom syrran konfimeras men sen valde jag att göra det ändå.... Kommer vara utanför praktiken 20 min innan dom öpnnar men mamma skulle stå med mig där och vänta tills Malin kommer för jag vägrar stå själv i stan i 20 min..

Har packat ner mitt stämpelkort som jag ska ha med mig till praktiken i morgon. Det är sånt bonuskort på name it, om man handlar för 300 kr så får man en stämpel och eftersom jag handlade för sammanlagt 1400 kr så ska jag ha 4 stämplar.. =)

Regnet bara öser ner ute...
Hoppas det är fint väder ute i morgon...


Ska gå och göra mig klar för sängen och sen ska jag nana så man orkar upp i morgon..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0