5/5

Hade ställt klockan på 06.00 men ville ligga och dra mig i 5 minuter så ställde om klockan. Efter 5 min så ringde mobilen igen och då stängde jag av alarmet men jag reste inte på mig.. Mamma och pappa satt vakna i köket så tänkte mamma säger snart till mig att jag ska upp.. Men icke gjorde hon det.. Jag vaknade med ett ryck 06.19 och då hade jag panik....
Gick upp slängde mig i duschen, klädde på mig och gjorde mig i ordning. Smällde i mig en stor kopp te och sen käkade jag frukost.
Väntade på att mamma skulle bli klar så vi kunde åka upp till Brunnsvägen och besiktiga lägenheten...
Den blev godkänd utan några problem.. Precis när jag kommer ut ur porten så ringer Ida och frågar vart jag är...
Hon hade försovit sig så hon skulle ta bussen tsm med mig...
Mamma körde upp mig på triangelvägen så jag kunde lämna av mina saker och sen körde hon hem mig till Ida och sen väntade jag på att hon skulle bli klar så vi kunde gå ner till bussen...
Vi promenerade ner till bussen och stod där i regnet och väntade i tio min... 27 min senare så var vi i stan...
Var en halvtimme till innan jag skulle börja praktiken och eftersom klockan var halv tio så var det inte öppet heller..
Jag och Ida stod vid flaggen och hängde ett tag innan hon kom på att vi kunde gå och sola.. Att hon kunde sola..
Satt utanför och väntade... Hon solade i tio min..
När Ida var klar så gick vi och ställde oss utanför min praktikplats och väntade på att EvaLott skulle komma..
EvaLott kom och jag sa hejdå till Ida och gick in...
När vi kommer in så frågar EvaLott mig om jag ville ha kaffe och de tackar man inte nej till.
Medans hon fixar det så börjar jag damsuga av affären. När vi öppnat så står jag och hänger upp lite bodysar på en ställning som ska stå ute men eftersom de regnade så fick den stå inne.. :D
EvaLott kommer ut med kaffe.. =)
Tiden rullar på.. Vid 12.30 så kommer jag på att jag ska ha lunch så jag ringer till bönan och beställer en grillad baugette med vitlöksdressing..:D
EvaLott säger att jag ska ha en timmes lunch men jag säger att jag ska ba hämta maten och äta och sen sätter jag igån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0