29/5

Klev upp klockan 7 i morse och sprang runt med handduk på kroppen. Orkade inte klä på mig eftersom jag ändå skulle in i duschen efter att man fått i sig en kopp kaffe och plockat lite.
När man var klar så tog jag en runda med hundarna för klockan tickade på och mamma fick köra Flisan och hennes klasskompisar till skolan för att bussen hade kört tidigare än vad den skulle så dom hade missat den.
Mamma skulle med hinna duscha innan vi skulle köra så då gick jag morgon promenaden själv för att hon skulle hinna.

När vi kommer in till barnmorskemottagningen så får jag ställa mig på vågen.. IGEN... Vägde mig i måndags..
Sen fick jag snällt sitta och vänta på att Annelie skulle ta in mig...
Kommer in till Annelie´s rum, sitter och pratar lite om läkarbesöket jag gjorde i veckan och att han läkaren inte kollade på benet ens när jag sa att jag hade ont och sen dagen efter satt man på akuten...
Bokade av tiden jag har till den läkaren den 11 juni... Vill inte ha honom.. Bokade en ny tid till Julian istället....
Sen var det dags för att lyssna på hjärtljuden.. 140 låg hjärtslagen på, bebis ligger ner med huvudet, rumpan har bebisen nedanför mina revben och benen har den i sidan.
Annelie sa till mig att ta ett djupt andetag för att hon skulle känna på bebisen.. Allt var helt normalt och jag växte på bra..
Jag och mamma gissade igen på vad mitt symfus mått skulle ligga på.. Mamma sa 30 och jag sa 31 cm.. Men vi båda hade fel. Det låg på 32 cm.. När vi var klara hos barnmorskan så gick vi ner till kiosken och köpte oss frukost och satt och käkade. Bjöd mamma på det. Sedan åkte vi in till staden för att gå till Eva på skaparstugan. Mamma skulle hämta sin väska och Eva skulle lägga upp mina mamma byxor som är för långa.
Innan vi gick till Eva så köpte vi med oss fika från Rolands rullande bageri.
Satt hos Eva en stund och fikade och pratade... .

Innan vi åkte hem så åkte vi inom Gungvala för att hämta Flynn och hälsa på valparna.. Dom växer väldigt fort... Dom är så söta.
När vi hämtat Flynn så åkte vi hem till Pierre på kaffe..
När vi kommer hem till mamma så börjar hon damsuga och jag springer efter med skurmoppen... Så vi har precis blivit klara..

Såg alldeles nyss att jag fått utslag på magen... Tror det är från dom mamma byxorna igår.
Det är väldigt svårt att låta bli att inte klia sig.. Tur man inte har naglar kvar för då hade jag rivit sönder mig totalt.
Men det kan även vara den body lotion jag smorde magen med i morse. Ska nog låta bli och smörja magen med sånt och bara ta babyoljan jag har hemma.. Ska ta och låna en av pappas t-shirtar och sätta på mig...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0