Nere hos mamma

I morse vaknade jag någon minut över 5 på morgonen för de lät som de var någon som klättrade på min blakong.. Lät som om dom klättrade upp till grannen ovanför mig.. 
Satte igång datorn och kollade runt lite på nätet innan man somnade om vid 7 tiden. Vaknade 07.46 då jag klev upp och sen satt och inväntade mamma.. Hon skulle ju komma..
Klockan gick och vid 8 tiden så brukar mamma vara på Brunnsvägen med Flynn. Men lite över 8 så ringde mamma och sa att hon hade varit ute med Flynn vid 7 tiden i morse. Så jag fick gå ner själv till mamma.. Tog med mig min data..
Kommer ner till mamma och möter en glad hund ute i hallen.. Mamma ligger och sover.. Sätter mig i köket med datorn och kollar runt på nätet, dricker kaffe och läser dagstidningen innan mamma vaknade till liv.. Flynn låg och kelade med mig på kökssoffan en stund innan han hoppade ner.. Sen när mamma vaknade till liv så tänkte jag duscha men då var schampoot slut.. suck.. Jag som tog med mig kläder för att duscha här och slippa stress duscha hemma.
Flynn såg så rastlös ut så jag sa att mamma skulle ringa Pia så hon skulle komma hit med Ozzy. Men Pia jobbade så hennes gubbe och Pjär skulle komma.. Jag och mamma gick en runda med Flynn innan dom kom...
Hann inte mer än innanför dörren när vi kom tillbaka så kom dom med.. Sen var de full fart på hundarna här...
Busade massor..
Gick in drack kaffe och så... Pennan och Pjär körde för en liten stund sen..
Jag och mamma ska åka in till stan och besiktiga den lilla röda volvon och sen ska vi handla.... Sitter och funderar på vad man ska ha till middag idag.. Mamma frågade mig vad vi skulle äta...

Idag har jag äntligen skaffat hemförsäkring med.. Det behövdes... Hittade en billig hemförsäkring på länsförsäkringar.. 750 kr för ett helt år.. Folksam och något annat företag skulle ha över 1500 kr för ett helt år...

Mamma hade köpt genekakor från glassbilen igår... Så när mamma vaknade till liv idag så bad hon mig sätta igång kaffe och sen sa hon: vet du vad jag köpte igår? Nej sa jag.. Kolla näst längst ner i frysen sa mamma.. Tittade och skrek rätt ut... Älskar det brödet.. Pappa hade sagt till mamma igår om mamma säger de till mig att hon köpt sånt bröd så finns det inget kvar sen... =) Brukar vara så när jag vet att de brödet finns här..:D Mamma och pappa hade köpt de brödet en gång för att dom skulle ha det på helgerna men varje gång jag va här så sjönk brödet i påsen och en helg när dom skulle ha det brödet så fanns det inget kvar....
Ett väldigt bra tips på ett gott bröd..:D

Känner mig sugen på något choklad aktigt.. Men vad för choklad..?? Finns ingen choklad här hemma heller man kan tugga på....


Dags att göra sig klar för att åka nu...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0