Söndag

Vääääldigt länge sen man bloggade nu men jag har inte haft någon ork..
Har inte hänt så mkt heller för den delen.. Födelsedagar, midsommar, min födelsedag.

Sitter i Luleå nu.
Kom hit igår kväll.. Mamma, jag och syrran bilade hit upp. Resan startade i fredags morse efter att vi lämnat Flynn på hundpensionatet i Gungvala.. När vi kommer fram till Växjö så stannar vi vid preem för att köpa dricka, när vi står där i kassan så kommer en jävligt stark doft med bensin och det var så man blev snurrig i huvudet. Påpekade detta och då säger en kille att det är han som stinker bensin. Och då skämdes jag.. Höll på skämmas ögonen ur mig. Han frågade mig om jag var känslig för dofter och om jag hade länge kvar. Sa en månad och då sa han ja de syns.. Syns?? Hur kan det synas att det är en månad kvar bara? Fortsatte våran älskade resa..
Stannade i Njutånger hos Marie för att sova.. Vi åt grillad kotlett med färsk potatis och beasås när vi kom fram.
Sov i soffan hos Marie och jag höll på dö av värmeslag.
Tog lång tid innan jag somnade och jag började vakna till liv innan klockan  03.00 på morgonen. Sen var det dags att bara ligga och glo på klockan som vanligt. Klev inte upp förens vid 08.20 då blev det frukost och en behövlig dusch.
Sen vid 11 på förmiddagen så fortsatte vi köra emot Luleå...
Mina fötter var som betongklumpar... Svullna och dana... Utanför Nordamaling så ser vi moppepojkarna från Ringamåla som ska köra till Kiruna..:D Mamma tutade och vinkade så glatt...Jag satt mer eller mindre och skämdes..
Stannade i Uttånger för att äta..
Jag och Ida fick ett skratt anfall samtidigt som en serverade maten.. Vi skrattade så tårarna rann och han som serverade maten trodde vi grät så han frågade vad händer? Intern skämt?
Mamma sa roligt folk tillbaka. Var en person som inte hade alla sina höns hemma som vi skrattade åt..


Vi var framme vid 8 tiden igår kväll.. Vi tog många pauser för att samla energi... Väldigt påfrestande att sitta i en bil sådär när man är gravid säger jag... ALDRIG MER. Måste ju sitta så i 2 dagar till för att man ska ju hem också men det blir inte förens om 2 veckor...
Gick in i graviditetsvecka 35 igår. Endast 5 veckor kvar av graviditeten.


När vi kommer fram till moster så hinner vi knappt säga hej innan hon skrattar åt mina svullna fötter och mamma kallar mig flodhäst... Riktigt svullna...
Kommer in i huset till moster och här är det alltid så satans varmt... 28.4 stod temperaturmätaren INOMHUS..
Moster och Leif har alltid så varmt i huset...


Igår kväll när vi skulle gå och sova så kom jag in i sovrummet och där var det 40 grader varmt minst. Jag, mamma och syrran skulle dela sovrum. Syrran skulle sova i bäddsoffan och jag o mamma i en dubbelsäng..
Jag gick ner igen. Gick ner illa kvickt. Gick ner till moster och sa att jag sover i soffan för att det är så varmt där inne så jag kan inte vistas där... Moster följde med upp.. Hon kunde inte förstå att det var så varmt där inne för hon hade ju haft rutan öppen hela dagen...
Moster tog ett lakan och tänkte ta ett täcke när jag skrek stopp... Täcke behöver jag inte. Är så pass varm nu ändå så påslakan räcker... Moster följde med mig ner och bäddade soffan åt mig.... Gick och borstade mina tänder och gick och la mig i soffan me mitt påslakan.. Låg och glodde på tv. Höll på avlida av all värme.. Tog lång tid innan man somnade... Somnade inte förens vid 01.30 och vaknade till liv vid 04.00.
Låg och tittade på klockan ett bra tag innan jag klev upp.. Orkade inte ligga mer.. Klockan var 05.12 när jag klev upp..
Kom ut i köket och tittade ut genom rutan. Ser en igelkott på gräsmattan och ser mosters katt Missan jaga igenkotten.. Öppnade dörren för att se om katten ville in och hon kom in,
Satte mig vid mosters data för kolla nätet och dryga ut tiden.
Kom inte ihåg hur man startade den så jag satt nog i 20 min innan jag kom på vart knappen var och vilken strömbrytare som datorn var inkopplad i.. Medans jag sitter och försöker lista ut hur man startar datorn så kommer Missan in och små pratar med mig och stryker sig längs benen för hon ville ut igen.. Hon gör många försök innan hon hoppar upp på databordet och går på tagentbordet och då fick jag gå och släppa ut henne.
Sen kunde man sitta vid datorn i lugn och ro.
Gick in på sydöstrans hemsida för att kolla vad som skett hemma och läser att Mörrums bank blivit rånad igen..
Sitter och glor runt på nätet ett bra tag...

Suttit och väntat på att någon ska vakna till liv i detta hus och nyss tittade Leif in och sa godmorgon till mig... Wiiheooo en som är vaken..:D
Så ska ut i köket och dricka en kopp kaffe snart..
När moster o mamma vaknar ska jag slänga mig i duschen för att sedan göra mig i ordning.. Ska åka till stor Heden idag..:D Jag ska ÄNTLIGEN köpa korpisbröd... Så jävla gott.. Saknat det... Inte ätit det sens sist vi var här i februari vilket är 4 månader sen.

Ajja nu ska jag gå ut i köket och prata med Leif..:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0