Nyår

Ja då var det yttligare ett nytt år att se fram emot....

Gårdagen var väldigt trevlig..
Firade nyår med mamma o pappa och resten av familjen och vi firade med grannarna Ia och Bert och deras 2 barn..
Stod härliga saker på menyn också.
Förätt Kräftsoppa.. Var faktiskt väldigt god även om jag inte äter kräftor och räkor och så i vanliga fall.
Till varmrätt blev det kycklingfilé med potatisgratäng och då var det inte den vanliga potatisgratängen utan denna bestod av potatis,morötter,palsternacka,rödlök, vanlig gul lök och ört kryddor... Väldigt gott.. :D
Till desserten så blev det saffrans glass med rivna peppakakor, väldigt ovanligt hade aldrig hört talas om det förut men det hade serverats på nobel middagen för något år sen tydligen.
Sen efter desserten så gick vi ner till grannarna för då var det bara en timme kvar till 12 slaget. Men barnen ville skjuta lite innan så vi stod ute och sköt lite små raketer, sen skulle mamma gå hem en runda och hämta något eller vad de var och sen kommer Flisan ner till grannarna igen och säger att vi inte kan skjuta mer för Flynn bara står och darrar så jag och pappa gick hem.. Stackars Flynn, hans hjärta slog i 200 och bara skakade...
Pappa sa att han kunde stanna hemma vid 12 slaget men det ville inte mamma eftersom det var hans barn som skulle skjuta raketer så mamma sa att hon kunde stanna hemma med dom så länge för Ia och Bert skulle ändå komma hem till oss efter dom skjutit raketerna.
Men sen sa jag att jag stannar hemma med Flynn och Spike så kunde dom gå ner och skåla in det nya året. Jag drack ju inte ändå..
Så mamma och pappa går ner till Ia och Bert och jag höjer musiken för att Flynn och Spike inte skulle höra raketerna så mkt.
Spike brydde sig inte om raketerna men Flynn... Och när folk väl började skjuta så blev Flynn rädd ändå, han skakade och han klättarde på mej och han försöke klättra över soffan mm... Och jag höjde musiken lite till men det hjälpte inte... Fick ringa till pappa så han fick skicka hem mamma.. Ia och Bert bor ju på samma gata som vi så de var ju bara ett hus emellan..
Så mamma fick med komma hem och Flynn hade riktig panik... Men han lugnade ner sig efter en liten stund... Så vid 12 slaget så satt jag inne i soffan med en klättrade Flynn på mej och såg inga raketer för att pappa hade rullat ner persiennerna för att Flynn och Spike inte skulle se alla dom fina färgerna som blev när det small till...
Så det var ändå ett trevlig nyår...

Idag har jag gått in i vecka 10 med... Känns så bra.. Men fortfarande 2 veckor kvar som man oroar sig för.. Sen när man gått över vecka 12 så kan man vara lugn...


Undra vad man ska hitta på idag....
Tror iaf jag ska ta och värma kycklingfilén med potatisgratängen lite senare..
 Det var verkligen en höjdare till middag.:D

Flynn och Spike fick kycklingfilé med potatisgratäng till kvällsmat med lite foder i. Och Flynn som ALLTID sorterat maten åt upp allt. Så Flynn måste ha gett maten väldigt högt betyg. Spike lämnade lite grönsaker kvar som han inte tyckte om. Men när Spike inte ville ha mer så gick Flynn till hans matskål och åt upp det.

Solen skiner ute idag med.. Var verkligen underbart och vakna till det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0