Karlskrona

Skulle åkt skridskor med Carro idag men igår kväll så ringde Kim mig och sa glöm inte bort Karlskrona i morgon och vi åker vid 11 tiden...
Det hade jag totalt glömt bort. Så fick skicka ett sms till Carro och säga att jag inte kunde åka skridskor med henne idag...
Som tur väl var så var det lugnt...

Så i morse när man klev upp så fick man börja dagen med telefonkö till barnmorskemottagningen...Satt sammanlagt 45 min ....
Skulle kolla om jag skulle få dom där tabletterna utskrivna.. Det var min barnmorska som frågade mig om jag ville ha något för att brösten ömmar om nätterna så jag skulle kunna sova. Jag sa ju ja tack.. Första besöket var där den 19/12
och tabletterna skulle skrivas ut samma dag...
Men hon jag pratade med i telefonen sa de att det är inte säkert läkaren skriver ut såna starka tabletter, dexofarm tror jag dom hette. Varför skulle inte läkaren skriva ut det när man är i behov av det och det är barnmorskan själv som sa att jag kunde få tabletter för de... ??
Men hon jag pratade med skulle prata med läkaren och så.. Och skulle ringa mig under dagen..
För skulle jag inte få dom utskriva så tycker jag ju faktiskt att min barnmorska kunde ringt till mig och sagt att läkaren tycker si och så istället för att säga att dom finns där och sen när man kommer till apoteket så finns dom inte där...
jaja tänkte jag får väl se vad läkaren sagt när hon ringer tillbaka...

Slängde mig i duschen och gjorde mig i ordning och fönade och platta håret och när jag var klar så sprang jag upp till Kim och satte mig där och drack te och åt frukost tills vi skulle köra..
När vi väl kom iväg så skulle vi inom mamma och hämta presentkort som hon fått i julklapp på skokanonen för jag skulle se om jag hittade några skor till mamma i Karlskrona.
När vi kommer fram till Karlskrona så går jag, Kim och Daniel hem till hans bror Roger en sväng.. Roger bjöd på kaffe, kanel grifflar och peppakakor. Men eftersom jag inte dricker kaffe längre så fick jag ett glas godmorgon blodapelsin jucie och det var nog de godaste jag druckit på länge.. Nu vet jag vad man ska köpa hem för jucie. :D
Sen gick jag och Kim ner till stan. Daniel och Roger stannade kvar hemma hos Roger och satt och drack en jävla massa kaffe och pratade wow. Medans vi snurrade runt i samma affärer 5-6 gånger..:D Kim hittade en ny handväska hon köpte på HM..
Jag hittade mig ett par stövlar på din sko för 200 kr. Jävligt snygga.. Var rea på dom..:D Fick låna 200 kr av Daniel så länge. Jag och Kim gick och letade efter den där skoaffären mamma hade presentkort på men dom hade inte skokanonen i Karlskrona, så mamma får åka till Kristianstad för där har dom den affären.
Sen kom Daniel och Roger ner på stan och vi gick till Café 1344 och fikade... Kommer aldrig ihåg vad den grillade mackan heter som jag brukar köpa där. Men vet att det är kyckling, pesto (tror de heter så) och rödlök i den.
När vi hade ätit färdigt så gick vi i någon affär till och snurrade och sen blev de gå till apoteket och köpa nässpray och sen vart det hem färd... Jag hade inte hört min mobil ringa medans vi satt och käkade så jag hade ett missat samtal och ett medelande på eurovoice, då var det ju hon från barnmorskemottagningen som hade ringt. Hon hade spelat in ett medelande och sa:" Hej Hanna det var Hanna från barnmorskemottagningen. Jag har försökt ringa dig men får inte tag på dig men vi får höras nästa vecka."
Varför kunde hon inte säga om läkaren skulle skriva ut tabletterna till mig eller inte? Det är väl inte så svårt att klämma in detta i medelandet "Jag har pratat med läkaren och skulle/ska inte skriva ut tabletterna till dig"
Blev sur för att hon inte kunde nämna det....
Var svin halt att gå på gatorna i Karlskrona idag.. Bilarna bara speekade loss när dom fick stanna i backarna och sen skulle köra igen och bussarna slirade också med hjulen.. Jag och Kim höll på halka ett antal gånger men vi slog aldrig dit så vi skämde inte ens ut oss idag..:D
Somnade i bilen på väg hem... Vaknade när Daniel körde in på en parkeringsficka på 29:an för att sträcka på benen..
Och då var vi mellan Karlshamn och Svängsta...

Carro kommer i sväng ikväll efter att hon slutat jobbet så sitter mest och väntar på henne nu.. 2 timmar till innan hon slutar. 2 ½ timme innan hon är här...

Nu blir de tv och ligga under filten tills Carro kommer.:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0