Helgen är över

Ja då var denna helgen också över...
Haft en mega trevlig helg..:D
I fredags så var man ju bjuden på middag hemma hos Jenny och Kim. Blev biffar med potatis och brunsås..
Var hur gott som helst..
Lite senare på kvällen så gjorde Jenny äppelkaka och det var nog den godaste äppelkakan jag har ätit...
Så vi satt i soffan och gödade oss med äppelkaka och kollade på tv.. Var inte en smack på tv:n var bara skit...
Gick nog hem vid 00.00 tiden och fastnade framför datorn ett bra tag.. Satt och pratade med Gigge på msn..
Han ville träffas och så skrev han....Så vi bestämde att han skulle komma på lördagen efter jag hade tvättat klart.

Lördagen hade jag ställt klockan på 10.30 för att man inte skulle sova bort hela dagen och vakna i sista minuten innan man skulle ner till tvättis...
Kändes så skönt att få tvätta, hela tvättkorgen var överfull med tvätt... Medans jag väntade på att dom 2 första maskinerna skulle bli klara så skickade jag till Jenny och frågade om hon ville följa med ner till konsum och handla lite.. Så vi tog våra ben och gick.. Var väldigt skönt att få komma ut och röra sig lite, solen sken också så man fick dom här sommarkänslorna.
Handlade det vi skulle sen gick vi hem igen. Så fort man kom hem så fick man springa ner till tvättstugan igen.
Kom precis ner till tvättis när maskinerna var klara och pep...:D
Slängde in 2 nya maskiner och in med handdukarna och det som skulle tumlas in i torktumlaren.
Sen gick man upp och började damsuga och putsade speglarna och så. Hängde upp den andra tvätten i lägenheten..
Sen fick man springa ner till tvättis igen och sen när man kom upp så skickade Jenny och frågade om man bjöd på te och visst gjorde man det. Sen skulle man ner till tvättis igen och sen såg jag att jag hade 2 handtvätt tröjor kvar att tvätta så jag struntade i dom. Tänkte dom kan jag tvätta nästa gång...
Så när man kom upp i lägenheten igen så fick man slänga sig i duschen och sen började jag med middagen och sen kom Gigge.. Gigge kom 5 min innan maten var klar. Gjorde lasange till middag... Snabbt och enkelt..
När Gigge kom så slängde vi oss båda i varandras famn och bara kramades...Hade saknat han så mkt..
Satte oss och åt middag.. Och när man var mätt och belåten så blev det slänga sig i soffan.. Men likadant då att det bara var skit på tv:n..
Var bara skit på tv:n rätt igenom.. Gigge ville se en film som började 21.30. En äventyrsfilm, såna filmer jag inte gillar. Men satt snällt och kollade på den.. Nästan hela iaf.. För sen somnade jag.. Klarar inte av såna filmer blir bara så trött och somnar..:D Haha.... Men vaknade till emellanåt.
Men var så mysigt och ha han jämte sig i soffan igen, allt kändes bara så bra...

På söndagen så kändes det som man sovit bort hela dagen, kändes som klockan var 3-4 på eftermiddagen men när vi kollade på klockan så var hon bara 12.30..
Gick upp och satte på te till mig och kaffe till Gigge.. Vid 2 tiden så körde han hem, han hade lite och fixa...
Jag plockade iordning här och bäddade sängen och sen ringde telefonen och då var det Jenny som ville att jag skulle komma upp.. Bredde mig 2 smörgåsar innan jag gick upp till Jenny..
När jag kom upp till Jenny så var hon så duktig så hon stod och diskade..:D Satt där och pratade och drack vårat te..
Var där uppe en timme och sen gick jag hem igen och tänkte jag skulle börja plocka tvätten som hängde på torkställningen men då skrev Gigge på msn och frågade om jag ville komma och äta middag med honom.. Visst sa jag och slängde mig i duschen. Tänkte tvätten kan jag ju ta sen när jag kommer hem.
Så vi käkade och sen kollade vi på film och så... you, me and dupree laddade vi ner och såg.. Men jag såg inte hela.. Somnade som vanligt men inte för att filmen var dålig. Låg bakom Gigge och höll om honom och sen somnade jag och sen vaknade jag av att han satt och frågade mej om jag sov och jag bara nej jag sover inte, jag är vaken.. Men de gick han ju inte på. Han är som sömntabletter. Man somnar direkt när man ligger och håller om han. Har inte sovit så skönt på flera veckor.. Var så skönt att få ha han jämte sig igen.

Idag är det måndag...
Vaknade flera gånger inatt av att simpsons var på på datorn. Men orkade inte gå upp och stänga av det, så de fick rulla på. Vaknade vid halv 11, kunde inte sova mer gick upp och satte mig och kollade på simpsons.. Men någon minut efter så vaknar hjärtat också till liv..
Satt och kollade på simpsons, sen körde hjärtat hem mig. Så nu snart ska jag ta mig an tvätten på torkställningen och sen ska jag damsuga och vattna mina blommor.
Väldigt skönt väder ute med.. Kanske blir en promenad ner till mamma sen...  Nu ska jag ta tvätten..
Får se sen vad som sker idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0