Val av tapeter och golv

Somnade inte förens 3 tiden i morse..Hade ställt klockan på 07.30 så när den ringde så gick jag upp och slängde mig i duschen. Blev en snabb dusch denna dag... Hela 15 min.. Annars kan jag stå i duschen och dra mig i 40 min - 1 timme..:D
Klädde på mig, packade ner mina papper och datorn och sen gick jag ner till mamma.. Skickade ett sms och frågade om hon var ute med Flynn.. Hon brukar ju gå förbi vid Brunnsvägen den tiden men idag var det ingen mamma och Flynn där och det var ingen som svarade på smset heller så det var bara att promenera ner.. Kommer ner till mamma och de är helt släckt i hela huset. Då kom jag på att barnen har ju påsklov denna veckan så det var ju inte så lustigt att mamma inte var vaken...
Rostade mig mackor och tog fram Flynns färsk mat från frysen så den skulle hinna tina upp....
När jag sitter och äter frukost så kommer syrran ut ur sitt rum och säger att hon ska med mig och mamma till stan...
Klockan tickar och hon blir 08.45 när jag frågar syrran om mamma inte skulle följa med mig ner till kabo kontoret i byn...
Jo säger syrran och går och väcker mamma...
När mamma väl kommit upp och slängt i sig kaffe och så så promenerade vi ner till byn....
Hade med mig påsen med tapetboken, hade visat mamma vilka tapeter jag ville ha...
När vi kommer ner till Kabo kontoret så säger Uffe att dom där tapeterna gäller inte längre... Det var för 07/08. Så dom hade en ny tapet bok.. :D Det var så mkt fina tapeter i den boken så jag önskade man hade fått en total renovering men de gick ju inte.. Valde vilka tapeter jag skulle ha i vardagsrummet och vilka tapeter jag skulle ha i sovrummet... Valde även golven.. I Sovrummet blev de ett ljusare golv och golvet i vardagsrummet blir nästan svart..:D
Längtar tills man får flytta in och det är färdigt.. Kommer va så snyggt.. =)
Jag skulle få en klick måla färg till mitt badrum så jag slipper dom där chockrosa väggarna också...
Ska få mina nycklar till lägenheten när dom är klara med den.. Känns skönt och inte behöva stressa och så när man får nycklarna lite tidigare...
När vi var klara så gick jag, mamma och Flynn hem.. Mamma slängde i sig en kopp kaffe och sen körde vi till staden.. Flisan och Ida skulle med in till staden för syrran skulle handla kläder...
Parkerar på torget och jag frågar mamma om hon har bajspåsar med sig till Flynn och självklart hade hon inte det och jag sa att han kommer skita bara för ren jävulskap så man kommer få skämmas ögonen ur sig om han skiter i stan... Så jag gick till djuraffären och köpte en rulle med bajspåsar..
Kommer rundan hörnet och vad sker? Jo Flynn sätter sig och skiter.... Dom har inte sopat gatan heller så de låg fullt med grus kvar.. Och vad gör inte Flynn när han har gjort sina behov om han inte speekar loss med bakbenen??
Precis vad han gjorde och vad sitter på trappan bakom honom? Där sitter en kvinna med en stor väska som skulle in i underställs butiken.. Och Flynn speekar loss så de sprutar stenar på henne och hennes väska... Oj då nu fick vi skämmas...
Kom bort till kabo kontoret inne i stan och tog med oss Flynn in... Lena hon som har hand om Svängsta delen var inte där så vi fick vänta någon minut..
Skrev kontraktet på tvåan och när det var gjort så gick vi vidare.. Gick inom soc där jag skulle lämna en kopia på hyreskontraktet...
Sen var det dags för hemfärd... Eller nästan iaf. Stannade till vid pappas jobb och tjötade lite...
Sen fortsatte vi förbi Asarum och ut bland skogen där mamma skulle hämta sitt tyg till köksstolarna hon ska klä om....
Sen blev det hemfärd.. När man kom hem till mamma igen så var de bara sätta igång med att ringa länsförsäkringar, bredbandsbolaget och försäkringskassan.. Skulle ändra min adress på länsförsäkringar och flytta över mitt bredband till den nya lägenheten och försäkringskassan tog jag hjälp av med att anmäla min föräldrarpenning.. Gjorde även en adressändring idag så nu är det med klart...
Har suttit och fixat klart lappen om bostadsbidraget med så nu sitter jag och inväntar Kevin så han ska posta den till mig och sen handla lite så jag och mamma kan baka bullar... 
Frågade dom på försäkringskassan idag hur länge de skulle ta innan man får svaret på om man får bostadsbidrag...
Innan tog de minst en månad innan behandlingstiden var klar.. Men nu har dom ju ökat behandlingstiden så nu är den på 8 veckor....
Kommer ju ta 2 månader innan man får svar... Shiiiit...
Nu springer Ida manekäng här.... Hon kom precis hem från stan så nu springer hon och visar sina nya kläder hon har köpt..:D Hon hade köpt en klänning och klackskor.. Man är inte van och se henne i det så de är lite ovanligt...


Jaja nu ska jag ringa Kim och tjöta lite även om jag skriver med henne på msn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0