20/4

En stund innan jag och mamma skulle köra i morse så läser mamma ett sms och då var de ifrån den killen som skulle komma till tenhult och titta på brors bil som hade skickat..
Han tackade så mkt och han skrev att han köpt en annan bil. Jaha, de va ju rätt dåligt att han inte hörde av sig igår om det...
För mamma och pappa har slängt ut 3000 kr på min brors bil denna helgen me däck och vax o allt... Och våran bil åkte ju upp till Tenhult igår...  Allt helt i onödan... 
Så då var de bara hitta en annan som kunde köra oss upp så vi kunde få våran bil hem...
När jag och mamma var ute och gick morgon promenaden med Flynn så ringde mamma runt utan resultat.. Då sa jag ring Pierre han är ju arbetslös så mamma ringde honom.. Medans hon pratade med honom så hittade jag 20 kr på gatan..:D Igår hittade jag en tia så har hittat 30 kr på 2 dagar så de måste ju betyda något..:D

Pierre kunde köra oss till Tenhult...Han skulle bara tvättat idag men de kunde han skjuta upp till en annan dag... 10 min senare så ringer han igen och säger att han kanske inte alls kan köra för han hade jouren på brandstationen idag.. Jaha tänkte vi då va de kört igen men Pierre skulle ringa och kolla om han kunde byta och han lyckades göra de.

Pierre skulle bara äta frukost och dricka lite kaffe innan han kom och hämtade mig, mamma och Flynn..
Efter ett tag så går vi ut o väntar när Pierre har ringt och sagt att han ska komma.. Så jag, mamma och Flynn går ut och väntar och få vänta ute i 20 min innan han kommer..:D Sa till mamma att han är ju värre än tjejer... :D

Satte oss i bilen och började köra...
När vi närmar oss Jönköping så skriker jag efter Ikea och Pierre säger att de är nog bättre att vi tar bordet när vi kör hem istället när vi har mammas o deras bil för den är större och Pierre trodde inte bordet skulle gå in i bilen (Han har inte så stor skoda) jag bara men de där bordet är inte så stort och tungt de är så man kan ta de under armen... Men iaf så bestämde vi oss för att ta de sen...
Kommer fram till Tenhult, fikar mm och sen kör vi först ner till babyproffsen där jag skulle hämta ut den där blöjshinken mm saker i..
Sen släpper Elis av mig och mamma på A6 där Ikea ligger och vi springer in.. Elis och Pierre kör till silvan så länge..
Det var nog världens snabbaste tur någonsin inne på Ikea.. Dom hade mkt mer saker men de var rörigare där än på Ikea i Älmhult och man gick tvärtemot än vad man gör på Ikea i Älmhult... Allt var helt snurrigt tyckte jag...
Stannade till på badrumsavdelningen och tog den där badrumsmattan jag skulle ha.. Skulle ha den i svart men den fanns inte så jag fick ta den i vit och sen fortsatte vi bort mot ta själv lagret...
Kommer bort till bordet och bara ropar på mamma att vi får nog ha en vagn... Haha jag hade fel bord i huvudet när jag sa till Pierre att bordet är inte så stort och man kan ta de under armen.. Jag tänkte på de lilla bordet som är likadant men kostade 199 kr istället för 379....
För mitt bord jag skulle ha vägde 20 kilo.. Så jag och moder sprang runt och letade efter en vagn... Hittade en några hyllor bort men jag vet inte om de var en vagn någon annan människa hade hämtat men vi tog den iaf..:D Gick till kassorna och betalade och sen ut... Sammanlagt var vi nog inne på ikea 10 min...
Hem till Tenhult igen, tog en tur så Pierre fick se lite av "Tenhult", åkte ner till konsum och handlade något att äta.. Blev grillad kyckling med potatissallad och fransbröd...
Blev promenad med Flynnan innan vi skulle köra hem.. Var så varmt så jag höll på smälla av. Gick runt i linne..
Pierre fick ha Flynn i sin bil på vägen hem me tanke på att mamma hade 2 däck i baugaget och bordet skulle också in där så vi fick fälla säterna..
Åkte med mamma halva vägen och sen åkte jag med Pierre hem halva vägen..

Väldigt skönt och komma hem, har trä smak i asen efter allt sittande i en bil..
Är helt slut i hela kroppen.. Lagt mig i sängen med laptopen i famnen..


I morse innan vi åkte så ringde jag till Ann - Kristin på arbetsförmedlingen... Blev lite smått irriterad, ringde flera gånger och de var upptaget sen när jag ringde dom 2 sista gångerna så var de ledigt men hon svarade inte, spelade in ett medelande på hennes svarare men tror ni hon ringde upp idag???
Neeeej.. Får väl se om hon ringer i morgon...

Ringde även Uffe vaktis idag och de var upptaget 2 gånger och sen dom andra 2 gångerna jag ringde så svarade han inte och den femte gången hade han stängt av mobilen som dom brukar köra vid halv 4 tiden.... Suck....Får väl ringa han i morgon...

När vi var på väg till Jönköping så ringde folksam mig, dom hade fått in att jag skulle flytta och sen skulle dom kolla så att den nya adressen stämde mm och hade erbjudande om hemförsäkring mm...
Vad är de för mening att anmäla på adressändrig till folksam vilken adress man ska flytta till när dom ändå ska ringa upp en..? Då kan man lika väl ringa till dom själv och säga de då...


Ska snart ta och gå hem eller kolla om man får skjus hem så dom kan hjälpa mig att lämna av bordet.
Ska hem till Kim på en kopp te, hon saknade mig så pass mkt så hon ville att jag skulle komma upp.. Är helt slut i hela kroppen... Kommer slockna tidigt ikväll känner jag...


Ska ta mig något att äta nu och sen ska jag kolla om mamma eller pappa vill köra hem mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0