Sjuk igen

Igår var det bara skit väder ute.. Grått, mulet och det regnade...
Lämnade Leo på dagis, följde med Annicka hem på kaffe och sedan var det nästan dags att gå till dagis för att hämta barnen..
När jag kommer till dagis så ser jag vagnen och eftersom regnskyddet var på så anade jag att Leo sov så jag gick direkt in på avdelningen och skulle kolla om Leo hade några saker där inne och byta ett par ord med personalen..
På Leo´s hylla hängde hans jacka, mössa och skor.. OKEJ? Vad hade han på sig i vagnen då?
Personalen sa att Leo hade sovit sen klockan 12... 2 timmar hade han legat ute i barnvagnen..
När jag kommer ut till barnvagnen och tittar så ligger Leo vaken.. Vem vet hur länge han har legat vaken i vagnen för han såg inte nyvaken ut som han alltid gör när han har sovit. Leo låg i en åkpåse men hade inte mössan och de på sig. Han var kall om händerna...
Vi började gå hem och rätt var det var så reser sig Leo i vagnen.. Då har han inte legat fastspänd!!!!!
Tänk om Leo hade rest sig upp i barnvagnen utanför dagis och trillat ur? Spelar ingen roll om personalen kollar till barnen ofta, det kan ske i det ögonblicket dom inte tittar..
När vi väl var hemma så var Leo ännu kallare om händerna.. Han var fortfarande små trött.. Han åt lite mat och sen ville han ner i sängen igen.
Mamma och Flynn kom på besök och när Leo vaknade så tog mamma upp Leo från sängen och sa att han kändes varm och jag tänkte att han har ju nyss sovit så det kan ju vara därför..
Leo lekte och det var full rulle på honom men när det var dags för kvällsmat så var Leo inte alls sugen.. Varje sked med gröt han fick fick han uppstötning på så jag gav inte han mer utan bytte blöjan o pyjamasen åkte på..
La Leo i sängen, han var trött men han somnade inte. Han brukar alltid somna direkt.. Det gick 1 timme, det gick 2 timmar och han var fortfarande vaken.
Han gnällde inte eller något så jag tog inte upp han, bara tittade till han emellanåt.. Leo somnade till slut men vaknade flera gånger under en timme så jag tog tempen på han och då hade han 39,4 i temp!!! Gav Leo 5 ml alvedon och vatten genast, slängde av han pyjamasbyxorna också så han bara hade pyjamaströjan på sig i natt.. Stackarn var typ helt borta och såå trött.. :( Vid 2 tiden i natt så satt han upp i sängen och skrek.. :(
Han har nyss varit sjuk stackarn och nu är det dags igen..
I morse ringde jag dagis och sjukanmälde Leo och personalen sa att dom hade fått skicka hem 3 andra barn igår med feber.. Så det är tydligen något som går nu igen..  :( Leo blir hemma hela denna veckan också. Tog tempen på Leo i morse och då hade han 38,4 i temp.

Ikväll ska mamma ha underklädesparty hemma men jag vet inte om jag och Leo ska gå dit.. Kanske lika bra vi är hemma. Ska kolla med mamma om vi kan komma eller inte. Leo har en säng hos mamma med så sova det kan han.. 
I vilket fall så blir det bara mysdag för mig och Leo!


Har suttit och funderat på en sak, undra om man kan blogga med mobilen.. Ska testa blogga med min samsung galaxy... :D



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0