1/5 -2010

Valborg blev rätt lugn för min del..
Slängde ihop en kaka som blev lika stor som en familjepizza... Har inte gjort den kakan på 12 år... Senast var när jag gick i 6:an i Njutångers skola när vi hade bakdag..
Var ingen bild på kakan i receptet heller så kunde inte se hur den såg ut eller hur den skulle bli..

Men såhär blev kakan.



När kakan var färdig och hade svalnat av så smakade jag en liten bit och man skulle nog ha vaniljsås till...
Skar upp halva kakan och la ner i en burk sen promenerade jag och Leo hem till mamma o pappa....
Leo blev överlycklig när vi kom hem till mamma o pappa..
Tog en kopp kaffe medans alla busade med Leo... Jag kelade Flynnan...
Kläderna Maja har lånat till Alexander av Leo hade kommit hem sa mamma och dom låg ute i bilen så sprang ut o hämtade kläderna och gick igenom dom...
Var byxor, tröjor, pyjamaser mm som saknades.. 5-6 plagg som låg i påsen var inte ens Leo´s kläder....
Syrran Ida och pappa skullle till hundpensionatet och jobba, jag ville med följa med och mamma sa att hon kunde ta Leo så länge så jag åkte med...
Hittade en hund jag blev förälskad i... Basse, en fransk bulldog... :D Han grymtade o hade sig när vi var ute på promenad...
Så söt var han... Först ville han inte alls gå utan skulle vända tillbaka men efter många om och men så fick jag iväg han på kvällspromenad och då pinade han på...=)
Sen var det dags för nästa hund och då var det Nova en rottis..:D Hur snäll som helst.. Leka ville hon med göra...
Sedan var det dags för tredje hunden Kelly en schäfer... Hon såg ut och vara 5-6 år gammal men henne var det med krut i och hon drog på...
Det var dom 3 hundarna jag var ute på kvällspromenad med... Sen var det Rocky, Danneman, Båsen, Saga som Pappa, Adam och syrran gick med....
Danneman var inte alls samarbetsvillig... Stackarn,han var livrädd...
Ida var bara ute med Båsen.. Sen städade hon box efter box allt eftersom vi kom tillbaka och tog nästa hund...
Var riktigt kul... :D
Allt tog lite mer än en timme.. När pappa och Ida är där ute själva och jobbar så tar det 2 timmar men nu var vi 2 extra med o hjälpte till...

När vi kommer hem igen så vaknar Leo.. Jag gör gröt till Leo o pappa gör vaniljsås till kakan som jag hade med mig...
Fikade sen körde mamma hem mig och Leo, lämnade barnvagnen där....
Kommer hem, packar upp Leo´s saker och tar upp mat från frysen till Leo sen är det nanedags för både mig och Leo...:D 

Idag är det första maj.. =) 
Solen skiner idag så idag kan man alltid hoppas på att det blir lite varmare ute....
Eftersom Leo var uppe rätt länge igår så sov vi till tjugo i åtta i morse... Inte en gång han vaknade inatt.... =)
Har diskat och plockat i ordning lite...
Leo ska snart ha förmiddagsmål sen ska han sova en liten stund. Ska passa på hoppa in i duschen och sen packa Leo´s skötväska och när allt är klart och Leo vaknat så ska jag ringa mamma så hon får hämta oss.
Vi är bjudna på middag hemma hos mamma o pappa idag.. Ska grilla fläskfilé och sen kommer jag inte ihåg vad det skulle vara till. Hasselbakspotatis?

En cigg nu med en kopp kaffe på balkongen och sen dags att göra förmiddagsmål till Leo...


Ha en trevlig dag.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0