28/2 -2010




Sista dagen i februari månad....
Vaknade väldigt glad idag och även allmänt pigg.. Utvilad? Nej, det är jag inte...

Jag och Leo vaknade vid nio tiden i morse... Yeej lite sovmorgon för våran del.

Igår kväll innan jag väckte Leo så gjorde jag gröt till han och lät den stå och svalna lite så den inte skulle vara alldeles för varm..
Gick in i sovrummet för att väcka Leo men lyckades inte.. Han sov stenhårt...
Försökte igen efter ett par minuter men lyckades inte då heller, de enda jag fick tillbaka när jag försökte väcka han var ett litet smail och sen vände han på sig och fortsatte sova...
Försökte väcka han 4 gånger men utan resultat till sist så fick jag lyfta upp han men han sov fortfarande på axeln.
Satte han i sin stol och han sov fortfarande...
När han suttit där någon minut så vaknade han till liv... =)
Han åt gröten och fick en torr blölja sen fick han gå och sova igen och det tog inte många sekunder innan han somnade om... =) Kan förstå att han var trött eftersom han knappt sovit något alls på dagen...
Men så trött som han var igår kväll har han aldrig varit innan.. Alltid varit lätt väckt andra kvällar..
Marie började påmina mig om hur det kommer bli när man ska väcka han sen när skolan börjat.... Visst det är ett par år dit men åren går så snabbt...


Leo åt gröt i morse innan det var dags för bus och lek med hans leksaker..
Under tiden han lekte så pratade jag i telefon med Marie och tog en morgon cigg med henne...
Blev en promenad med barnvagnen efter det... Nästan en timmes promenad...
Var härligt och ut och promenera idag, solen sken och det var behagligt ute...

Känns som våren är på väg nu när snön håller på smälta... Hoppas snön försvinner snabbt så våren kan komma... Trött på denna snön nu..
Man kunde åtminstonde komma fram med barnvagnen idag, var skönt och kunna känna asfalten under skorna..

När vi kom in igen efter promenaden så tog jag fram bettan (damsugaren) och tog en sväng om med henne i lägenheten..
Kunde damsuga idag utan att Leo skrek för en gång skull.. Idag låg han och pratade så förhoppningsvis så har han vant sig vid damsugaren...
Var matdags för Leo efter att jag hade damsugat klart sedan blev det sängen för Leo för han var trött..
Leo kämpar alltid emot när han ska sova, han ska ligga och pilla med allt annat hur trött han än är och det är lite jobbigt...
Måste börja få Leo att sova i sin egen säng men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för lägger man han i sin egen säng så somnar han aldrig.... Så hur??
På kvällarna kan jag låta han somna i min säng och sen kan jag flytta över han till sin egen säng innan jag ska gå och lägga mig. Men på dagarna så vill han inte somna i sin säng utan han ska sova i min säng och det går inte flytta han... Någon som har något förslag???













Riskera mer än andra anser säkert.

Visa mer medkänsla än andra anser klokt.

Dröm mer än andra anser realistiskt.

Förvänta dig mer än andra anser möjligt....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0