22/10 -09

Igår så bloggade jag inte. Var inte hemma på hela dagen, var i Olofström hos Marie och Jens..

Jens kom och hämtade mig och Leo klockan 1. Jens kollade om barnvagnen gick ner i deras bagae och det gjorde den. Trodde aldrig barnvagnen skulle få plats med tanke på att det är trångt i mammas och pappas bil och dom har ändå en volvo v70 08... 
Men plats fick den iaf =).
När vi kommer hem till Marie och Jens så tar vi en kopp te och sedan var det dags att sätta på sig skorna. 
Vi skulle ut och promenera, promenerade till halen för att mata ankorna och änderna.  
Anton och Moa var också med.. =) Var väldigt skönt att promenera den dagen, solen sken också men det var ändå kallt om händerna..
Efter vi matat ankorna så promenerade vi runt campingen, vidare till sjömansgatan, ner till bommarviken och sedan hem till Marie och Jens igen.. Blev en himla lång runda. Gick nog över en halvmil.. 1 ½ timme tog det..
När vi in igen så börjar jag och Marie med middagen. Blev Marie´s hemma gjorda köttfärssoppa igår.. Väldigt god middag.. Morötter, palsternacka, purjolök, potatis och köttfärs.:D
Efter maten så fick Jens ta disken så promenerade jag och Marie ner till tvättis och sedan ner till affären för att köpa fika..
Alla fick vad dom ville ha.. Haha
Jens skulle ha gifflar, jag ville ha smultronkexen och Marie lösgodis.. =) Några minuter innan 8 så somnade Leo i Jens famn..
Klockan 8 började bonde söker fru. Som vi satt och tittade på... Eller iaf jag och Marie, Jens ville egentligen titta på arga snickaren men inte de inte..:D Han fick snällt ta nätet och glo på det där. Om han nu lyckades se det för datorn dog av överhettning..
Efter bonde söker fru så blev det dagens man.. Det var ett löjligt program tyckte jag.. Var ju inte mkt att ha..
När dagens man var slut så packade jag ihop min sons saker och klädde på min son för att åka hem..
Var en skön och avkopplande dag. Marie kan man verkligen prata allt med och hon säger vad hon tycker och vad hon tänker om saker..
Är så glad att jag har henne... <3
När jag och Leo kom hem så klädde jag av han och la han i sängen, han sov djupt och vaknade inte ens.. Kokade Leo´s flaskor och förberedde inför natten och så sedan blev det sitta framför datorn en stund och mata min älskade fiskar på FB.. Haha.. Spelade hammer heads en liten stund innan jag skulle sova också..
När jag väl la mig i sängen så tog det inte 2 minuter innan jag sov..

Leo vaknade första gången 04.20 inatt eller i morse.. =)
Han börjar sova längre nu och det tycker jag är positivt..
Klockan 8 så skickade jag ett sms till den hemliga och skrev godmorgon sedan klev jag upp och gjorde kaffe och diskade mm.. Leo låg och pratade med tak lampan i sovrummet.. 

Skickade ju ett sms till vaktis förra veckan och sa att min fläkt inte suger upp matosen så det luktar i flera dagar efteråt när man lagat mat och det är inte speciellt bra för Leo att han andas in det, så idag ringde min kära vaktis och sa att han skulle komma upp vid 10 tiden med en fläktnisse som skulle kolla på fläkten.. 
Stod och bytte blöja på Leo när det plingade på dörren. När fläktnissen öppnade dörren så sa han det finns ingen hund eller något annat husdjur här va? Jag bara nej.. Han verkade tydligen rädd för hundar speciellt.. 
Filtret till fläkten var totalt kasst så vaktis skulle gå ner till bilen för att hämta ett nytt men kommer upp utan filter för att det inte fanns något... 
Fläktnissen gick ner till sin bil några minuter efter för att hämta en brandsäkring men likaså han kommer upp utan en säkring för att det inte fanns någon.
Så i morgon kommer vaktis och sätter ett nytt filter och fläktnissen kommer nästa vecka med brandsäkringen... 
Har jag stått ut med det rätt så länge så klarar jag nog ett par dagar till... 

När vaktis och fläktnissen stack så kom kontaktpersonen som ska vara med när Leo´s pappa träffar Leo...  
Vi satt och pratade en massa om hur allt gått mm och vad som kommer ske näst.. Tyckte Anne-Maj bara hade varit här i en kvart när hon skulle dra men då hade hon nästan varit här en timme.. Leo låg och sov när hon kom men vaknade precis när hon skulle köra men hon hann iaf säga hej och prata lite med Leo innan hon stack och hon fick leende tillbaka av Leo... 

När Anne-Maj körde så blev det helt tomt... Då kände jag mig ensam. Jag ville ha mer sällskap av någon och prata o slurka kaffe. Men ikke... Jag lekte med Leo och gav han mat mm.. 
Mamma ringde och pratade lite och sen vid 12.30 tiden när Leo somnat så passade jag på att slänga mig i duschen och göra mig i ordning..
Klockan halv 2 skulle vi vara i Olofström... När vi var på väg att lämna Svängsta så skickade syrran ett sms till mammas mobil och ville bli hämtad så då körde vi till Mörrum först och hämtade henne från skolan och sedan vidare ner till Olofström... 
Skulle hem till Mats för han hade massa baby grejer han skulle bli av med... 
Han var inne på sitt företag så vi gick in där och uppe på övervåningen hade han lite saker sa han så vi skulle börja där.
Uppe på övervåningen så fanns det en bilbarnstol, en gåstol och en stol som man även kan vända så det blir ett ritbord. 
Skulle ha allt det.. Bilbarnstolen var i princip helt NY.. Ingen fläck ingenting på den.. KANON... En bilbarnstol från 10-25 kg.. Och om 3 kilo så väger Leo 10 kg så det är helt perfekt... 
Gick vidare ner till källaren och när han öppnar dörren så blir jag glad.. Jag såg mitt babygym jag ville ha till Leo.. LABAN BABYGYMET... Vilken tur att jag inte hunnit köpa ett sånt.. =)
Så nu har Leo 2 babygym.. :D 
Han hade även en bärsele babybjörn och det blev jag med mega glad över eftersom jag ändå skulle köpa en sån och det behöver jag inte heller göra nu.. =)
Han hade ett äkta fårskinn och det tog vi också men det ska mamma ha hemma hos sig eftersom jag redan har ett äkta fårskinn hemma hos mig. Så nu har Leo ett hemma hos mormor också.. 
Han hade en mega fin barnvagn också som jag sa att jag skulle ha men har ångrat mig om eftersom jag redan har 2 barnvagnar så vad ska jag med en tredje till egentligen?? 
Men tog iaf åkpåsen.. Hur skön som helst... Han hade ett skötbord också som mamma sa att hon skulle ha hemma hos sig men om hon ska ta det vet jag inte... Vi kunde inte hasa med oss alla saker hem idag eftersom vi var full bil + att vi hade flynn med oss också. 
När vi gått igenom källaren så gick vi in i själva huset och upp på övervåningen och där fanns det lite leksaker, kläder,filtar mm som jag tog... Så Leo har nog 4 filtar nu. =)
När vi gått igenom alla sakerna på övervåingen så blev det dags för en kopp kaffe innan vi skulle köra hem.. 

Mamma ska ner till Olofström i morgon och hämta resten av sakerna..

Följde med mamma hem, tänkte bara ta en kopp kaffe men innan det blev kaffe så blev det kebabrulle som jag och syrran delade på och den var svin kall så jag käkde brödet o lite sallad och lämnade resten. Smakade en liten bit på mammas pizza som hon beställde.. En inbakad me ost och skinka.. Salt som satan.. 
Dennis skulle också hem till mamma så mamma hade beställt en pizza till han med.. En mexikanare och eftersom jag aldrig smakat den pizzan så snodde jag en liten liten bit av Dennis med.. =)
Efter maten så blev det kaffe och sedan var det dags för mammas pojkar på tv och de kunde man självklart inte missa så fick stanna hos mamma till pausen sen körde hon hem mig och Leo.. Tv:n åkte på direkt.. 
Kokade Leo´s flaskor och satte igång vatten för att göra en kopp snabb kaffe till mig och moder.. 
Leo var trött när vi kom hem och höll på somna men när mamma la han i spjälsängen så blev han pigg så han fick ligga på soffan och hålla mamma sällskap medans jag satte ihop LABAN babygymet.. =)
Mamma körde hem och Leo testade sitt nya babygym innan det var dags för mat... Efter maten så slocknade han på soffan.. Bar in Leo till sin egen säng för en liten stund sedan.. 

Känner att tröttheten börjar komma i kapp mina ögon så jag tror inte man orkar vara uppe så länge idag heller.. 
Ska ta och koka Leo´s sista flaska strax så det med är klart.. Har redan förberett inför natten och så... 

Ska ta och plocka i ordning det jag har tagit fram så allt är i ordning i morgon bitti när jag vaknar... 
Det är viktigt att allt är i ordning och att det står på sin plats där det ska vara innan jag går och lägger mig..

Här kommer några bilder från igår vid halen när vi skulle mata ankorna... Enjoy.... 


Marie


Brist på annat så tog jag denna bilden medans vi väntade på Jens, Moa och Anton.


Fortfarande brist på annat..


Tog en bild på min älskade son när han låg i barnvagnen medans vi väntade.


Marie började mata ankorna och änderna.


Till slut så kommer äntligen Anton och Moa springandes..


Nu är det fart att mata ankorna


Sist och inte minst så kommer Jens lunkande.


Här matas det...


Fortsättning på promenaden nere vid bommarviken.. Försökte ta kort på dom nybyggda husen på andra sidan vattnet men gick inte så bra.


Såhär somnade Leo i soffan när vi kom in igen.. Halvsittandes..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0