2/7

Var hos barnmorskan i morse..
Redan när jag kom dit så var jag besviken på stället för att det inte alls var som hemma och det satt ihop med vårdcentralen och inga skyltar eller något...
När vi kommer in till vårdcentralen och frågar efter mvc så säger inte han i receptionen att man ska anmäla sig där så vi frågade bara efter mvc och han säger vart vi ska och vi går dit..
Sen när barnmorskan kom ut och frågade om jag var jag så sa jag ja. Hon frågade om vi anmält oss i receptionen att vi hade kommit.. Nej sa vi det har vi inte... Fick gå bort och göra det och sen gå direkt in till barnmorskan...
Hon läste snabbt igenom mina papper och sen skulle hon känna och kolla magen...
Vi fick lyssna på hjärtljuden i typ 20 sek sen var det slut med det och sen när hon kände på magen så frågade HON mig hur bebisen låg.. Förklarade att den ligger med huvudet neråt och rumpan nedanför revbenen och sen benen på höger sida och då sa hon är du säker på det? Jag ba ja det har min barnmorska sagt hemma dom senaste gångerna iaf och då sa hon JAJA vi får lita på det då.. Tänkte va fan frågar du det mig för? Det ska väl hon kunna känna själv hur barnet ligger om hon är en barnmorska..
Sen mätte hon magen och sen var det klart... Satte oss på stolen igen och hon fyllde i mina papper.. På livmodermåttet så skrev hon 33 och sist jag var hos barnmorskan på hemmaplan så var den på 35 hon bara de beror på hur man mäter och hur hårt man mäter.. Tänkte vad fan är du för någon barnmorska... Rikigt sniken var hon... Hemma brukar det ta en halvtimme hos barnmorskan men här var allt klart efter 10 min.... Trivdes inte alls med det.
Sen när hon fyllt i mina papper så sa hon inget mer, hon bara satt där jag bara ja men då var de väl allt då.. Var tyst i flera sekunder innan jag sa något. Hon bara ja har du några frågor eller funderingar jag bara nej tack och hej då...
Gick därifrån illa kvickt...

Jag, moster och Thyra åkte vidare till stan för att hämta Ida hos frisören... Mamma hade lämnat av henne där.. Här öppnar frisörsalongerna tidigt... Mia som Ida klippte sig hos öppnade redan klockan 8 på morgonen och Ida hade tid 08.30 och när vi var på väg in till stan så mötte vi mamma på vägen hem.. När vi kommer till frisören så har Ida inte ens börjat klippa sig ännu..
Så vi fick snällt sitta där och vänta.... Thyra hade massa myror i baken. Hon satt inte stilla fem minuter...
När Ida var klar så åkte vi hem och satt och väntade på att Thyra skulle äta lunch och sova middag... Hon är inte mer än 3 år..
När hon sovit och vi andra var klara så åkte vi till dollarstore, växtriket mm...
Jag köpte mig stolsdynor till mina köksstolar hemma och jag köpte helsvarta panelgardiner och sen ett par andra panelgardiner jag ska ha i köket...
Köpte lite annat smått och gott också... När vi kommer hem så blev det laga middag och sen åkte Thyra hem...


Så ikväll så blir det lugnt... Finns inte så mkt att göra. Man kan ju inte sitta ute heller för man smälter bort..

Skulle köpt mig en HH simonson mini plattång idag men glömde totalt bort det när vi var hos frisören. Så ska inom där i morgon och köpa mig en sådan...
Vi ska ränna runt i affärerna i morgon också...
På lördag ska vi till Ikea i Haparanda och det tycker jag om..:D Ska handla mig lite tavelramar och sånt..:D

Idag har min kusin Jea lagt solfilmstoning på pappas och mammas v70...:D Blev riktigt snyggt..:D

Carro satte över 129 kr till mig idag, skulle in på barnens hus och köpa laban underlakanet från henne till bebisen men vi skulle dit i morgon så köper det då istället..:D Sen har jag hela påslakansetet laban till bebisen..:D tack gumman...

Ska fortsätta ränna runt på nätet nu....


Bild på mini plattången



Kommentarer
Postat av: Caroline

Varsågod gumman!! Det är du värd=)

2009-07-03 @ 09:17:13
URL: http://cinne.blogg.se/
Postat av: HannaLiinda

Tack snuttan! Ska inom barnens hus och handla underlakanet idag. Hann inte igår. Tiden blev stressad

2009-07-03 @ 10:20:17
URL: http://hannaliinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0