25/7 -09

Jag skulle bli bättre på blogga, det lovade jag mig själv när jag kom hem från Luleå..
Men jag hann i princip inte mer än hem så på måndagen fick jag åka ner till Karlskrona BB för att dom trodde jag hade havandeskapsförgiftning och jag hade urinvägsinfektion...
Men någon havandeskapsförgiftning hade jag inte...
Onsdagen hade jag barnmorskan och jag hade värkar som jag haft innan och eftersom jag legat på BB och gjort 2 ctg så trodde jag det var normalt.. Men min förlossning var på g...
Natten mellan onsdagen och torsdagen var ett helvete med smärta...
05.20 gick vattnet och klockan 15.52 kom min älskade son till världen... Han var 51 cm lång och vägde 3285 g.
 Fick ligga på BB en natt.. Dom ville att jag skulle stanna kvar tills på lördagen men jag vägrade... Jag bad om hjälp att kolla till Leo medans jag skulle in i duschen men sjuksköterskorna sa att jag skulle ta med han in i duschen...
ALDRIG mitt liv..
Vad tänker dom med? Hur kan man vara så trög och be en person ta med sig sitt nyfödda barn in i duschen där det är varmt och massa ånga mm?? Fler folk som tyckte det var vansinnigt att dom sa så..
Fick hoppa över duschen tills jag kom hem..
Ringde mamma och var förtvivlad..
Mamma fick inte ens komma och hälsa på mig på BB.. Det var bara barnens pappa och syskon som fick komma.. Där låg jag helt själv i ett rum...
Och dom sa vilken hjälp man skulle få.. KYSS KARLSSON säger jag...
Så fredagen 17 juli kom jag hem, mamma hade varit i min lägenhet och bäddat i ordning spjälsängen och packat upp resten av sakerna och handlat mat. Mamma fick åka ner till Olofström och köpa en spjälsäng då min spjälsäng jag hade inte var klar med målning.. Mamma sov hos mig den natten. På lördags morgon hade mamma och pappa hundpensionatet så mamma stack tidigt men kom tillbaka vid 11 tiden när dom var klara. Packade ner lite av Leo´s saker och sedan åkte vi hem till mamma. På kvällen så kom Kim och Daniel och hälsade på hos moder. Dom hade köpt en bukett blommor till Leo och en söt vovve som han har liggandes i barnvagnen. Söndagen skulle vi ner till Karlskrona igen... Då skulle PKU testet tas på Leo.. Dom tog även prover för gulsot för han var gul.. Det låg på 269 så nya prover skulle tas. När dom vägde han så hade han gått ner till 3000 g. Blev lite orolig men sjuksköterskorna sa att första veckan så går alltid nyfödda ner men dom får max gå ner 10 %. På kvällen så åkte jag och mamma till Olofström och hälsade på Roland. Leo fick en gåva av Roland. På förmiddagen på måndagen åkte jag och mamma till bvc med Leo för att väga honom. Han hade gått upp till 3040 g. Måndagen åkte jag och mamma in till stan för att handla kläder till Leo. Leo shoppade loss ordentligt den dagen. =) Tisdagen åkte vi in och tog nya prover men i Karlshamn då..
Väntade spänt på svaret.. Ville inte bli inlagd. igen.. Kunde pusta ut när svaret kom.. Det hade sjunkit till 242 och det var normalt och han var ett par dagar äldre.. Onsdagen hade jag bvc på hembesök, Leo hade gått upp yttligare. Nu vägde han 3250 g.
Sen har det varit full rulle hela tiden..Igår på förmiddagen så åkte jag och mamma in till stan för att jag hade ett möte och sen gick vi till butiken miljö där dom säljer barnvagnar mm för att jag skulle köpa en nalle med speldosa till Leo. På eftermiddagen så kom Carro på besök. På kvällen fick vi åka in till jourläkarcentralen med Leo och då visade sig att han har torsk i munnen och på fingret, vanligt bland nyfödda. För er som inte vet vad det är så är det svampinfektion..
Så idag lördag så fick jag och pappa åka in till apoteket och hämta ut hans medicin.. Fy vad dyr den var men Leo är VÄRD varenda krona... 313,50 kr kostade medicinen. Jag ska med behandlas med medicinen..
Hoppas han blir bra snart.. Tycker inte om att se Leo gråta eller se Leo ha ont..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0