Skridskor

I morse så klev man upp vid 8 tiden och slängde sig i duschen och gjorde sig i ordning...
Ringde mamma när man var klar och frågade om hon hade något ärende till Mörrum så man kunde åka med henne, och det hade hon.. Hon skulle dit och handla.. Så hon kom och hämtade mig vid halv 10 tiden och sen släppte hon av mig hos Carro..
 Sen väntade vi på hennes släkting Peter för han skulle också följa med..
När vi väl kom till ishallen så var det inte en kotte där... Vi hade hela ishallen för oss själva i typ 20 min sen kom 2 små barn som också skulle åka.. Men dom gick på konståkning så dom försökte komma på något nummer verkade det som... Dom låg ner på isen och krälade och hade sig...
Men men.. Vid halv 11 så hade jag fått lite nog för då värkte det i vristen... Men roligt var det..:D

Sen när vi kommer hem till Carro så körde vi ner en vända till verkstaden med hennes bil för dom skulle kolla vilken storlek hon hade på däcken och sen hem till Carro igen och ställa bilen och sen åkte vi med Peter in till stan för han skulle hämta lastbilen så Carro skulle köra hem hans vanliga bil till Mörrum, men innan hon körde till Mörrum så släppte hon av mig i Svängsta för jag skulle se om det fanns någon tvättid tid till mig.. Rätt kris nu. Så fort man kom hem så vart ner springa ner till tvättstugan.. Men fan det någon tid? Nej, inte i någon av dom 3 olika rummen.. Så fick boka tvätttid i morgon. Så klockan 12 ska man tvätta..
Sen när jag kom upp till min lgh igen så såg jag var det var för datum idag och jag fick panik.. Shit.. den lappen till arbetsförmedlingen så man ska få sina pengar var ju tvungen att fyllas i och skickas idag... Fick ringa kundservice på arbetsförmedlingen men den sura människan som man fick prata med var ju absolut inte till hjälp.. Hon hade nog fan PMS dag eller något...
Fick ringa min handläggare så hon kunde hjälpa mig.. 
Sen skickade Jenny sms och frågade om jag ville komma upp på en kopp te, tänkte de kan jag göra innan jag ska gå ner till konsum och posta brevet.. Så jag pallade mig upp dit efter jag suttit och pratat i tele och när jag kommer upp så säger Jenny att dom ska in till staden för Kim skulle till arbetsförmedlingen.. Och då passade jag på och fråga om dom kunde ta med min lapp också och lägga den i brevlådan utanför så slipper jag ju skicka den... Och de slapp jag, så Jenny kom inom här och hämtade lappen innan dom stack till stan...
När vi satt där och drack te så kom Kim och Daniel också... Hon sticker ju till Stockholm idag och ska vara där en vecka.. *suck*
Så hon och Daniel är på väg ner till Kallinge nu. Kim som kör..:D

Fick även veta att jag ska äta middag hemma hos Jenny och Kim idag.:D Väldigt trevligt.. Biff me potatis.:D Kalas mat och sen ikväll så ska vi göra våfflor och kolla på film och så...
Så min fredag är iaf planerad...
Ska ta och plocka i ordning här lite nu tänkte jag.. Har iaf soterat tvätten med så den är klar tills i morgon när man ska tvätta så det är bara att slänga in i maskinen och starta den..:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0