Utter,fika

Nu är det kväll igen och nu sitter man hemma hos kusinen Jea..
Efter vi hade varit hos moster så åkte vi till godishuset och köpte lördagsgodis sen körde vi hem till kusin Jea för att hämta Thyras hjälm. Hon får inte åka uttern utan hjälm eftersom utter består av is och är en rutchikana (stavningen inte den bästa) både Flisan och Thyra åkte den.... Var väldigt många barn som åkte...
Sen efter dom hade åkt klart så ville Thyra gunga så vi gick till gungorna.. Sen var man så kall så jag trodde man skulle frysa fast på plats.. Åkte till waynes cofe och fikade.. Kusinen bjöd..:D Väldigt gott.. Tog en chai latte men den var absolut inte som hemma.. Hemma är den helt ok men det var skillnad på skum mjölken också..
Hemma är skum mjölken tun och väldigt luftig här var den väldigt tjock och god men det var en sak jag inte tyckte om med chai latten och det var att den var så söt.... Smakade som dom hällt i ett halvt strö socker paket...
Efter det så åkte vi hem till moster igen.. Vi har suttit där tills nu...
Thyra somnade i bilen på vägen hem så Jea och Jocke har precis nattat henne i sängen för hon skulle ha välling när hon kom hem.
Så nu sover Thyra gott i sin säng. Min kusin är ute och promenerar så jag sitter ensam i huset och glor på chaterresan eller vad det heter på tv:n...
Jocke han skulle åka och bada bastu med sin systers pojkvän.... Så kusinen och Jocke gick samtidigt...
I morgon ska vi åka skoter... =) jippie... Ska bli väldigt roligt.. Jag har aldrig åkt skoter....
Ikväll ska jag färga håret ljusbrunt också... Mamma köpte hårfärg till mig så jag kunde färga det för mamma skulle egentligen betalat min puma mössa men eftersom jag inte hittade någon så frågade jag om jag kunde få hårfärg istället och det fick jag. Så förhoppningsvis när kusinen kommer hem efter sin promenad så ska jag färga det.. Hoppas bara hon orkar. Jag tror inte ens jag har frågat henne om hon orkar färga det åt mig eller jo jag frågade henne innan idag men jag får nog påminna henne.. Annars är det inte hela världen om det blir färgat i morgon...:D

Menmen nu ska jag ta och ordna mig en kopp te och invänta kusinen som kommer om si sådär 40 minuter..:D

Har tagit bilder på all snö här uppe men jag har inte sladden med mig till mobilen så dom får jag lägga in när jag kommer hem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0