Städningen

Blev ingen städning förens jag hade tvättat klart. Syrran kom över och skulle ha alvedon och sen ville hon ha te..
Så hon fastnade här, hon följde med mig ner till tvättis när jag skulle ner dit.
Vi skulle vika lakanen jag hade tvättat men det gick inte så bra för jag hade bokat den lilla tvättstugan så det var trångt..
Sen gick vi upp och tog mer te och sen var det dags för tvättstugan igen och då gick syrran hem men skulle komma tillbaka om en stund.
Började lite lätt med städningen.. Torkade av vardagsrummet och hann städa toan innan Carro dök upp och då kunde man ju inte va så osocial och fortsätta städa. Hade bara damsugningen och skurningen kvar..
Blev hungrig så jag och Carro beställde från grillen för jag orkade verkligen inte gå ner till mamma för att ta något att äta... Jag tog en pommes tallrik med sallad och Carro åt en kebabsallad..
Satt och snackade och hade det allmänt trevligt..:D
Sen ringde syrran och sa att hon hade somnat men att hon snart skulle komma över.. Vilket hon gjorde, hon hade med sig några värmeljus till mig eftersom mina är slut..
Sen körde Carro hem för hon ska upp tidigt i morgon och jobba så när hon körde så började jag damsuga och sen skurade jag golvet och när det var torrt så la jag på mina mattor som är nytvättade..:D
Känns så skönt nu när allt är klart och rent.. Det lilla jag har kvar är att diska upp mina lilla disk..
Men diska kan jag göra i morgon när jag vaknat om jag inte orkar göra det ikväll. Syrran ligger kvar på andra sidan soffan också.. Man kanske kan få henne till och diska..? :D
Men det tror jag knappast.. Tror det är bättre om jag gör det själv...

Men fy vad det ska bli underbart och få lägga sig i en ren säng och få vakna upp och känna att hela lägenheten är nystädad.
Ska se om jag kan få mamma att köra mig i morgon förmiddag så man kan handla hem mat..:D

Det var inte mer än 2 timmar sen typ vi åt jag och Carro men redan för en halvtimme sen började min mage kurra igen..:S
Haft som mensvärk idag med, haft det hela dagen men det är ju för livmodern växer... Och i morgon går man in i vecka 15.:D

Nu ska jag diska och torka av tv rutan som jag glömde göra innan med..

Kommentarer
Postat av: Kim

Jasså? så du va på grillen.. du hade ju inte råd när jag frågade dig ju :P

2009-02-05 @ 13:22:07
Postat av: Hanna

Nej de hade jag inte då. men sen när jag kollade mitt konto på eftermiddagen för att se hur mkt jag hade så hade jag fått in pengar..

2009-02-05 @ 16:35:55
URL: http://hannaliinda.blogg.se/
Postat av: Kim

Okej.. men varför kunde ni inte ringa då och fråga om jag med ville äta? Du visste ju att jag satt hemma..

2009-02-05 @ 23:57:15
Postat av: Hanna

men det var ju den kvällen du jobbade natten. vi åt inte förens vid halv tio eller något.

2009-02-06 @ 13:56:42
URL: http://hannaliinda.blogg.se/
Postat av: Hanna

nej de var inte alls så sent vi käkade..

2009-02-06 @ 13:58:54
URL: http://hannaliinda.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jo det var mellan 9 och halv tio vi käkade på grillen den kvällen. Och det var den kvällen du jobbade natten.

Så de hade ju varit lite svårt för dig att äta på gillen då när du hade börjat jobba..

2009-02-06 @ 14:21:12
URL: http://hannaliinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0