Tisdag Ikea, Onsdag Nyårsafton

Tisdag = Ikea
Idag har man varit på Ikea och shoppat..:D
Carro skulle hämtat mej vid nio tiden så vi skulle kört då för vi tänkte vi skulle hinna med frukost på Ikea, hittade såna kuponger i Ikea katalogen, men Carro skickade ett sms till mej lite över 8 på morgonen och skrev att hon skulle hämta mej halv 11 istället för hon hade inte sovit något...
Och hon lyckas alltid skicka när man princip är färdig och i ordning gjord....
Men det var lugnt för min del...
Satte mej vid datorn och gjorde frukost och sen satte jag på filmen vingar av glas så jag skulle se de sista jag inte hann se sist....
Plockade tvätten och så med på morgonen.. .:D
Sen kom Carro och sen började färden till Ikea.. Vi skulle möta Emelie där med..
Kommer in på Ikea går förbi sofforna och allt.. HIttade lackborden som både jag och Carro skulle ha och sen hittade jag min tvbänk jag skulle ha med.. Mamma hade med skickat bud med mej så jag skulle handla lite åt henne med och hon skulle med ha en sån tvbänk....Och hittade korgarna jag med skulle ha till min bokhylla.
Sen satte vi oss och käkade köttbullar me potatis och sås.... Det var verkligen ingen höjdare men det slank ner...
Sen efter vi hade ätit och så så skulle Emelie gå och amma Linnéa... Så Emelie var borta en stund och jag och Carro fortsatte vårat shoppande...
Kundvagnen blev bara fullare och fullare..:D Märktes inte att man hade varit på Ikea för 3 veckor sen..
Vi gick där och lullade och när vi kommer ner till fyndkällan så säger jag till Carro att vi måste gå och hämta tvbänkarna och lackborden innan dom tar slut för det var så jävla mkt folk på ikea idag, har aldrig sett på makan så mkt folk de var där en helt vanlig tisdag..
När vi kommer bort till hyllorna där tvbänkarna ligger så hittade vi den mamma skulle ha först i björk och den fanns det några till av, men sen när vi kommer bort till min färg som jag skulle ha svartbrun så låg det bara en sån kvar och vilken tur för den tog jag..:D När vi stod där bland hyllorna och skulle ta tvbänkarna så trodde vi inte dom skulle vara så stoooora och väga så extremt mkt men de gjorde dom.. Till slut kom en som jobbade på Ikea och gav oss en sån vagn... Vi frågade om hon verkligen tyckte vi behövde den och de tyckte hon..:D Det var precis som hon hade hört vad vi hade sagt men hon stod ändå inte i närheten av oss...
När vi är nere i fyndkällaren så ringer Emelie med och frågar vart vi är, det var en jävla stund de tog för henne att amma.. En hel timme.. :D
Men sen gick vi vidare och vi hittade allt vi skulle ha, skönt det...
Kommer ner till kassorna.. Jag trodde jag skulle skrika rätt ut för kön var hur jävla lång som helst.. Var nog bara 200 pers som stod i kö asså... Trodde jag skulle dö på riktigt... Tänkte härifrån kommer vi aldrig ut men det flöt på rätt bra ändå...
Sen gick Carro och hämtade bilen så vi skulle sluta hasa det ut på parkeringen.. en vagn med kartonger och skit och sen en kundvagn med bara saker..
När Carro kom med bilen så sa Emelie åhh herregud hur fan ska ni få in allt det där i den lilla bilen...
Men tro mej det gick..:D Men vi satt packade hela vägen fram i framrutan och ansiktet var i princip uppe i framrutan också..
När vi kom ner till Olofström så skulle Carro lämna in någon lapp och sen gick vi vidare och letade efter en affär som hon hade fått presentkort i och jag sa till Carro att det måste vara den affären vi stod utanför..Men Carro bara nej de heter ju något annat.. Sen kom en kvinna som vi frågade om hon visste vart den affären var och hon pekade ni står utanför den.. Ni har den bakom er, haha vad var det jag sa..:D
Gick där och lullade runt i affären ett bra tag innan Carro hittade något, men tro fan det för det var sviiiiin dyrt där inne...
Men efter en stund så hittade Carro en klänning och strumpbyxor som hon köpte... Sen var det att gå till bilen igen och försöka ta sig in.. Hade en hörnhylla och gardinstång som stack ut på min sida när jag skulle både in och ut ur bilen...
Efter det så blev det maxi.... Flög runt där inne som idioter... Folk trodde nog inte vi var riktigt kloka.. Likadant inne på Ikea för alla bara glodde på oss när vi kom där med våran kundvagn och den andra vagnen....
Sen vart det hem till Svängsta så då var det dags att lasta ut alla grejer och sen var det bara in och ställa allt uppochner typ, kom varken fram eller bak i lägenheten kändes det som...
Samtidigt som jag höll på laga mat skulle man diska och hjälpa Carro när hon ropade..:D
Sen kom syrran också så medans jag höll på i köket med middagsmaten så hjälpte hon Carro lite... :D Blev kassler med currysås och potatis idag.. Mega gott
Sen efter vi hade ätit så kom mamma och pappa och hämtade sina saker... Då hade min hörnhylla i badrummet kommit upp och Carro hade ställt in saker i hyllan och haft sig.. Mega fint blev det.. Hon satte upp mina nya lampor i fönstret i köket.. Hon ordnade typ allt.. Men sen kom vi till de här med min nya tvbänk.. Den var rätt lång och fick inte plats så vi skulle möblera om.. Men innan dess så körde Carro till Robin och klippte han och lämnade saker som hon köpt till hans mamma mm.. Sen när Carro kom tillbaka så fikade vi blåbärspaj med vaniljsås och sen vart det igång med möbleringen...
Jag säger bara fy fan för flytta en säng asså.. Vi var tvugna att flytta och lyfta den hur många gånger som helst och vi testade på alla möjliga sätt med allt, bokhylla,soffor,säng,byrå, golvlampor,bord mm... Allt de där flög nog i luften ett antal gånger innan jag bestämde mej för hur jag ville ha det....
Och till slut när allt kom i ordning så blev jag riktigt nöjd..:D Det tror jag Carro med vart.. Jag tror hon blev glad att jag inte ändrade mej fler gånger också..:D
Tack för hjälpen gumman och tack för denna dag..:D


I morgon eller ja idag är det nyårsafton med tanke på att klockan är över 00.00....
Ska fira nyår med mamma o pappa och grannarna..
Jag får inte dricka heller så kan vara rätt skönt att umgås med föräldrarna ändå.... Men det verkade inte som vi skulle äta någon god mat.. Först ska vi ha kräftsoppa och jag som inte ens äter kräftor.. Efter det skulle det vara något annat som jag inte heller äter..Så god middag för mej på nyår säger jag bara... Nej men jag tar med mej skinksnitchzel eller något och steker till hemma hos mamma så kan dom sitta där med sin kräftsoppa....

Nu är det snart verkligen dags för sängen och jag kommer somna så gott.... Har varit stressad och så fast man inte behövt vara det.. Jo på Ikea var jag jävligt stressad när jag skulle packa eftersom det var så låååång köö och jag hade tusen saker att packa ner och har bara 2 händer...

Jaha nehe nu får det bli göra sig iordning för sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0