5/5 -2010

Har inte haft tid att blogga förens nu, har haft fullt upp idag med tvättning o städning...
Mamma skrev igår att vi skulle baka pizzabullar idag så jag tänkte att jag skulle promenera dit eftersom jag ändå inte hade någon som kunde kolla Leo så jag ringde mamma men då skulle pappa komma o hämta Leo efter han hade varit i stan...
Så jag sorterade tvätten uppe i lägenheten och när klockan blev 12 så promenerade jag ner med Leo´s tvättpåse i ena handen och Leo i andra...
Började tvätta Leo´s kläder, han fick snällt sitta på golvet så länge medans jag bara slängde in 2 maskiner...
Vid halv 1 kom pappa o hämtade Leo sen var de dags att börja städa....
Började med sovrummet först, tog bort sängkläderna, dammade fönsterbrädan, bytte till sommartäckerna. Dammade taklampan osv...
Sprang mellan tvättstugan och städningen hela tiden.. När hallen och sovrummet var klart så ställde jag mig och började göra en kladdkaka... Tänkte jag skulle bjuda mamma o pappa på det...
När kakan var klar så fortsatte jag städningen i vardagsrummet...
Det jag inte hann städa idag var toan och köket men det kan jag städa när Leo är hemma...
Dammsugade o skurade golven.. Hann inte tvätta det sista plagget som var Leo´s skjorta...
Ringde mamma och sa att dom kunde komma men då höll dom på me middagen så jag passade med på laga mig lite middag. Ställde in potatisgratängn i ugnen sen ställde jag mig i duschen och fortsatte på min mat när  jag duschat klart.. Blev kotletter med potatisgratäng idag...
Hann inte ens göra klart middagen innan mamma, Ida och Leo kom.. 5 min efter så kom pappa och lillebror Flynnan...
Jag åt min mat och ordnade kaffe.. Direkt efter det blev det kladdkaka..
Efter dom varit här o fikat så la jag mig ner i soffan och somnade Leo.. Ställde mig och diskade och när jag var klar med de så vaknade i princip Leo..
Stackarn är förkyld och han har varit de i 2 dagar...
Satte han i badet där han fick sitta o plaska en halvtimme innan det var dags för pyjamasen att åka på...
Tog tempen på Leo och han har 38 graders feber.... Har precis slängt i han gröten nu så nu ska jag försöka natta om min gnälliga lilla fis....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0