25/5 -2010

Blev inget bloggande för mig igår..
Carro kom och hämtade Leo runt 12 tiden för jag skulle tvätta och sen var det full fart på mig..
När jag hade tvättat färdigt så blev det duschen för min del sen var jag duktigt raslös. Var riktigt tomt utan Leo hemma, ingen man skulle passa upp hela tiden och ha koll på..
Var så rastlös så jag gick nog tio varv runt lägenheten, bombade Carro med telefonsamtal och till slut bestämde jag mig för att ta bussen in till stan.:)

Att folk inte kan skilja på ditt och mitt.. :(
Blev duktigt förbannad igår när jag, Carro och Maja skulle ut och promenera med Leo i vagnen..
Vagnen stod inte kvar i trappan.. Någon jävel hade stulit den och det skedde på 10-15 minuter.. Jag var helt rasande.. Carro´s grannar på andra sidan gatan öppnade sitt fönster och frågade om vi letade efter en barnvagn och självklart gjorde vi det och då sa hon att hon såg 2 tjejer springa iväg med den.... 
Upp med mobilen i högsta hugg och ringer mamma o pappa och jag ringde polisen och anmälde den stulen. Vi åkte ner till Näsviken där studenterna höll till och kollade runt men inte var det någon barnvagn där... Pratade med en kille som hade ordnat skattjakten som tävlingen hette. Han fick en massa skit av mig och det var inte min mening att lägga över allt på honom men det bara blev så.
Vi mötte upp mamma och pappa på parkeringen och sen bestämde vi att Maja skulle köra ut från stan och titta, mamma o pappa skulle köra inne i stan och jag o Carro traskade upp till stan.
När vi kommer 2 kvarter fram så tittar jag in på en liten parkering och där står Leo´s barnvagn med 6-7 st tjejer och jag frågade dom var barnvagnen gjorde där och dom sa vadå? Sen bröt helvetet loss....
Tjejerna var på väg att sticka så jag fick ringa mamma o pappa så dom fick komma så mamma kunde ringa polisen så dom fick komma. Under tiden så står tjejerna bara och blånekar mig rätt upp i ansiktet och påstod att vagnen stod där när dom kom dit... Vagnen var fullpackad väskor, jacka, påsar mm...
Ena tjejen var så kaxig och hon stod och sa att vi skulle ringa ner vittnerna och så blev det och dom kom ner och sa vilka det var... BUSTED....
Alla 6-7 tjejer var fulla och polisen gick igenom deras väskor och polisen hällde ut alkoholen dom hade...
Tjejerna var så tröga, olika saker sas hela tiden... Så dum i huvudet är jag inte så jag inte fattade....
Den tjejen som var kaxig var kaxig mot polisen också och ifrågesatte vad han gjorde som polis mm.... Hon greps och fick hoppa in i polisbilen...
Jag fick tillbaka min vagn iaf och det var det viktigaste...

Idag har mobilen gått i varv hela förmiddagen..
Polisen ringde mig i förmiddags och sa till mig att de här med barnvagnen är inte något polisen driver och frågade mig om det var ok att tjejerna kommer hit och ber om ursäkt istället... Jag hade inget annat väl än att gå med på det... :S
Polisen sa att går dom inte med på det här att dom ska komma hit och be om ursäkt så skulle han ordna en annan lösning....
Hur skulle den lösningen kunna ordnas när han sa att polisen inte driver de?? Stöld är ändå stöld.....
När vi lagt på så gick det en stund innan mobilen ringde igen och då var det ena tjejen som var med och tog vagnen som ringde och bad om ursäkt och skyllde på de ena och de andra... Enligt henne så visste ALLA tjejerna om att vagnen var stulen och dom hade gaddat ihop sig.... IDIOTER... Varför kan inte folk skilja på ditt och mitt?? Ska man behöva leva med att mina saker är alla andras???
Iaf jag är glad att hon tog steget och ringde än att hon sket i det....
Jag skickade ett sms till han som hade ordnat det här med skattjakten och bad om ursäkt och jag skrev varför jag inte ringde och anledningen till att jag inte ringde upp han var för att jag inte visste om han hade lektion... Jag skrev iaf och bad om ursäkt för att jag hade gett han skiten igår för det var verkligen inte meningen...
Det tog 5 minuter sedan ringde han upp, han uppskattade mitt sms och var glad att jag inte hade ringt för att han hade suttit på lektion.. Vi pratade och bad om ursäkt till varandra och han sa till mig att polisen hade kommit ner till Näsviken och han hade också fått hoppa in i polisbilen...
Han berättade för mig att han har avskrivit sig från allt det här med studentlekarna nu och att han inte vill ha med det att göra eftersom det blev en stor grej av det hela och han är helt emot kriminallitet..
Hade inte dom tjejerna gjort som dom gjorde så hade dom kunnat ha en trevlig början till studenten men nu sabbade dom för hela skolan..
Kändes riktigt skönt och få prata med han och att han inte hade tagit åt sig av det jag hade sagt igår... Men han förstod mig också...

Så nu är det bara den andra tjejen kvar som ska ringa och be om ursäkt men jag har en stark magkänsla av att hon inte kommer ringa... Vad ska man då göra? Tänker inte ta att den ena tjejen ringde och den andra skiter i det och tror att hon ringde för den andre med... NO WAY
Hon lipade igår när vittnerna hade pekat ut dom... Rätt åt dom när man står och blånekar en rätt upp i ansiktet när man kunde sagt sanningen från början när jag frågade dom....


Annars har man inte gjort så mycket mer idag.... 
I eftermiddags så jag och Leo tog en promenad ner till affären och när vi står i affären så ringer jag o beställer en familjepizza, hämtade pizzan och promenerade upp till mamma o pappa me pizzan i ena handen och körde barnvagnen med den andre.. Det var jobbigt i uppförsbackarna.... Gör jag aldrig om igen....
Efter maten blev det en kopp kaffe innan vi promenerade hem. Leo var trött så blev gröt för hans del när vi kom hem, pyjamasen åkte på och en torr blöja sen la jag han i sängen och han somnade som en stock....

Idag har jag även beställt en present till min bror... Den kommer nog redan i morgon fick ett sms från posten innan att den ligger där... :)
Spännande???










Kommentarer
Postat av: Gisse

vilka idioter det finns! glad att det löste sig till slut och att du fick tillbaka vagnen.

2010-05-26 @ 09:56:59
URL: http://giselasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0