Dagens Unga Fråga

I mitt förra inlägget var det en tjej som heter Lii http://milf.blogg.se/  som hade kommenterat och frågade om jag ville vara med och diskutera olika frågor i våra bloggar och sen ska vi länka våran blogg i tråden på familjeliv så vi kan läsa om varandras åsikter.. Jag ska försöka skriva om varje fråga varje dag men det ska finnas tid till det också.
Känner ni för att vara med?
http://www.familjeliv.se/Forum-3-43/m52974690.html
http://www.familjeliv.se/Forum-3-43/m52977732.html

Kommer en ny fråga varje dag..

Dagens unga är:
" Ångrar du att du skaffade barn som ung?"

Ung och ung vet jag inte om jag kan kalla mig men jag ångrar inte en sekund att jag födde min son. Leo är det bästa som hänt mig. Jag växte mer och mer för varje dag som gick.. Jag fick mer självkänsla, ansvar och man får prioritera. Det är ingen direkt som frågat mig om jag ångrar att jag skaffade barn.. Jag vill inte heller vara för gammal när man får barn! Jag hade inte velat vara 38 år och skaffa ett barn och när barnet är 20 så är man 50.. Aldrig aldrig..
Jag vill kunna vara med min sons uppväxt och om han skaffar familj, barn osv... Jag hade inte velat ligga på sjukbädden eller var stapplig o gå med rullator innan min son får egna barn. 
Jag tycker unga mammor kan sköta det lika bra som "vuxna" människor.. Alla får råd och tips på hur man kan göra med allt och det finns massor böcker man kan läsa...
Finns unga mammmor som skaffar barn som tror dom vet allt som blir och blir arga o irriterade om man kommer med en liten kommentar lr kommer med ett tips och det tycker jag är fel. Bessewisser med andra ord.. 
Attityden gör väldigt mycket också.. 



 Kan lägga till att livet slutar inte bara för att man skaffar barn. Livet börjar då..








Kommentarer
Postat av: Jennie

Hejsan !

Håller verkligen med om att det handlar mycket om attityden . Jag skrev idag i min blogg om samma sak , tips och råd kanman behöva oavsett om man är ung eller gammal , det är ju trots allt något nytt man ger sig in på :)



fin blogg ! :)

2010-06-10 @ 11:27:46
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0