28/4 -2010

Nu har man varit både hos tandis och BVC...

Hos tandis så var det dags för undersökning och ta nya bilder..
När jag var klar så åkte vi bort till BVC och möter Eva (disktriktsköterskan) utanför då hon kom samtidigt som vi och frågade varför vi kom nu....
Sa att jag varit hos tandis och på något konstigt vis fick jag för mig att klockan var 14.15 men klockan var 13.45 så det var ju en timme till innan Leo skulle vara där...
Mamma hade fått för sig att jag hade sagt att Leo skulle vara på BVC 13.45 men jag har sagt 14.45 hela tiden...
Vi åkte hem igen...
Leo var så trött o gnällig med så tänkte att det var lika bra att ge Leo mat så vi åkte inom mitt o hämtade maten...
Leo åt inte mer än ett par skedar för han var så trött.. Gav Flynnan resten av Leo´s köttfärssås och det åt han glatt upp....

Vid halv tre så var det dags att åka mot Asarum igen...
Leo gnällde i bilen så trött var han... Han kliade sig i ögonen och hade händerna upp mot ansiktet som han brukar ha när han är trött...
Läkaren Anders tittade på Leo´s tredje ben och sa att det är normalt men att vi ska ha uppföljning på det.. Han vill se Leo´s kissestråle hur den är så det inte är något annat.. Så antingen skulle Eva på BVC se det eller så skulle jag åka in på barnmottagningen med han..... Läkaren skulle prata med sina kollegor med så får återkomma om detta....
För er som inte vet vad jag pratar om så är Leo´s förhud lite sne så han kissar snett över höften eller vad man nu ska säga.. Det kan växa bort med tiden men sen kan det även vara att urinröret är kort... Så därför vill Anders se hur lång hans stråle är när han kissar...
Det var inte att han hade förtrång förhud iaf så snitta,skära eller någon operation blir det inte iaf och det är jag glad för...

Eftersom det var det ända läkaren skulle titta på så hade jag bara klätt av Leo ner till och när jag håller på klä på Leo igen så pratar jag med Eva samtidigt om en ny tid... Sa att jag skulle ha en tid till 10 månaders kontrollen nästa månad och då frågade Eva läkaren Anders om dom skulle göra den idag och han gick med på det så då var det bara klä av Leo alla kläderna.
Satte mig på en stol med Leo i famnen men Leo ville inte sitta han skulle hoppa och skratta.. Leo hade mega roligt medans läkaren försökte lyssna på hjärta och lungor... Till slut lyckades han göra det, han kände på magen o frågade ett par frågor sedan var det klart.:D

Fick en lapp av Eva att jag ska ringa henne vecka 29 och boka en tid till ett års vaccinationen...
Fick ingen ny väg tid men det får jag ringa henne om i maj månad...

Leo somnade som en stock i bilen på vägen hem... Innan mamma släppte av mig och Leo så åkte vi inom konsum så jag kunde springa in där och köpa aroundkrydda...
Leo vaknade när jag tog ur han från bilen men somnade om när jag la han i sin säng...
Packade upp skötväskan och sen ställde jag mig och började med middag...
Idag blev det ströbakadtorsk med stektpotatis o sås.... Var rätt gott men det enda jag saknade var sallad... Hade varit ännu godare med det....
Leo sover ännu.... Han har sovit 2 timmar nu sammanlagt... Så vaknar han inte inom en timme så får jag väcka han annars sover han väl inte i natt....



Nu ska jag lägga mig på sofflocket en liten stund innan Leo vaknar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0