18/4 -2010

Söndag idag...
Har varit lite små kyligt ute både igår och idag..

I fredags eftermiddag så kom Leo´s pappa på besök.. Gick jätte bra.. Han var här i 2 timmar och umgicks med Leo..
Jag kunde äntligen ställa mig i duschen och ta en 20 minuters dusch.. Det var länge sen och det var något man saknat att kunna stå o dra sig i duschen bara...
När Leo´s pappa skulle köra så skulle jag och Leo promenera ner till coop och väga paketen, har sålt lite av Leo´s kläder på tradera och efter vi varit inne på coop så promenerade vi vidare hem till mamma för ta en kopp kaffe och prata lite sedan promenerade vi hem igen.. Leo åt gröten hemma hos mamma så när vi var på väg hem så somnade han som en klubbad gris i barnvagnen och han vaknade inte ens när jag bar upp han, klädde av han och la han i sin säng...


Igår förmiddag så hade jag lite smått tråkigt så då bestämde jag mig för att jag och Leo skulle promenera hem till familjen Engström/Paulsson..
Leo hade ju alltid varit sjuk eller blivit sjuk varje gång vi bestämt att vi ska komma dit... Så nu var det våran tur och komma till dom...
Gick inom coop och handlade lite och postade iväg paketen som jag var nere på fredags kväll o vägde...
Fortsatte promenaden hem till Kim. Där blev det fika... Kaffe, rabarberpaj och vaniljvisp.. Både Leo och Kevin fick smaka.... Leo tyckte det var gott men Kevin var mindre förtjust i det...
Leo hade jätte svårt för att somna hemma hos Kim och Daniel så efter många om och men så somnade han i famnen.. Leo hann iaf sova en timme innan det var dags för oss att fortsätta promenaden ner till mamma då han skulle ha mat när han vaknade. Eftersom Leo har börjat typ vända bort huvudet och börjat krångla med maten så ville jag inte mata honom där jag inte har en matstol...
Jag och mamma skulle åka och handla lite...
För någon dag sen så hittade jag en cykelsits på blocket som jag mailade på och eftersom jag var först på svara så fick jag köpa den om jag ville ha den. =) Så igår åkte vi inom Asarum så jag köpte den... =) Nu behöver jag bara in för skaffa mig en cykel också sen är det bara cykla på med Leo bak i sitsen. Ska bli så skönt och kunna cykla in till stan i sommar och ta en glass eller något.. =) 







 bilen på väg till affären så kom jag på att jag måste köpa diskmedel. Gick inne i butiken, plockade på mig det jag kom ihåg att jag skulle ha ifrån min inköpslista..
La även ner varor i vagnen som jag inte ens hade skrivit upp som egentligen är onödigt. Men LITE gotte måste man väl ändå ha.. =)
Tvättmedel och sköljmedel var minst lika viktigt som diskmedel och det tog jag... Betalade och packade in varorna i butiken och vi körde hemåt...
Vad kommer jag på i bilen på väg hem att jag glömde köpa??? DISKMEDEL... Diskmedlet stod på hyllan jämte sköljmedlet och jag tog inte en flaska för jag var helt uppe i vilket tvättmedel jag skulle ha....SUCK....




Åkte inom mitt så jag fick lämna av varorna och cykelsitsen hemma, sen vidare hem till mamma.. Mamma släppte av mig och Flynn nere vid stora vägen sen promenerade jag och Flynnan hem så han fick en liten promenad.
Leo sov ingenting på eftermiddagen efter att han hade sovit en timme hemma hos Kim trots att han var dunder trött... Gav han gröt och försökte natta han men han ville inte somna.. Mamma försöke natta han först men Leo bara klättrade och skulle dra i sladden till lampan ovanför sängen... Jag tog över men det gick inte då heller.. Fick ett sms om att Mats skulle komma hem till mig vid 20.00 tiden och då var klockan lite innan sju.. Jag fick PANIK, packade ner Leo´s leksaker mm och promenerade hem.. Det tog 2 minuter sen sov Leo i barnvagnen... Han sov fortfarande när jag bar upp han och la han i hans säng...
Plockade undan kassarna som jag bara lämnade på golvet när jag var hemma och lämnade matvarorna, satte på kaffe mm.. Hann iaf göra allt innan Mats kom....

Var verkligen jätte kul och träffa han igår. Inte träffat han på 3 år... Jag har skrivit ett inlägg innan om att han skulle komma men då blev det inte av men igår så var det dags när dom ändå var nere och jobbade här... =)

Idag har varit en totalt slappedag.... Blev inte så mkt sömn natten till idag då Leo har bökat runt halva natten med att fejkgråta för att få uppmärksamhet och så. Har varit nere på kaffe hos Mickaela idag och det är den enda gången idag som vi har varit utanför ytterdörren...
Vi har busat massor, lagat middag och Leo har fått bada så nu luktar han gott igen..:D
Gjorde korvsoppa till middag idag, var länge sen man åt det.. :D


Leo lekte titt-ut leken med underlägg




Snart dags att väcka Leo och ge han gröt..
Men först.........
ska göra mig en kopp kaffe, ringa Marie och ta en cigg med henne i telefonen..:D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0