Röntgen

Röntgen ringde vid 08.30 och sa att jag skulle komma in.
Mamma och jag packade in hundarna i bilen och lämnade dom på hundpensionatet hemma hos Sussie innan färden fortsatte mot sjukan.
Kommer in på röntgen och får sitta och vänta.. Helt nybyggt på plan 3. Jag var den första som fick inviga det rummet med ultraljudet.
Läkaren sprutade ner hela mitt ben med sånt medel.. Var inte alls skönt för det var typ slut i flaskan så de sprutade varje gång hon skulle trycka ut något.
Men varmt var det iaf. Läkaren körde ultraljudet uppe på benet och sen när hon skulle köra nedanför knät så gick det inte mer så då fick jag och en till promenera ner till röntgen på första våningen. Det var den enda röntgen dom inte fått upp på den nya avdelningen..
Var en person före mig.. Klockan tickade och jag var svin trött... Somnade i stolen men benen utåt... Efter en timme kommer en sköterska ut och säger att dom inte glömt mig om jag trodde det utan att dom bara hade strul med datorn och det var därför de tog tid.. En halvtimme till gick innan det var min tur...
När jag kommer in på rummet så får jag klä av mig byxorna, lägga mig på en brits och en sköterska gör i ordning nålen och kontrastet mm..
Var samma läkare igen som gjorde ultraljudet som skulle sätta nål i mig mm.. Dom ändrar britsen så jag står i princip upp till slut. Sköterskan hade lagt förkläde på min mage för att skydda bebisen..
När jag står i den ställningen så får jag väldigt ont i höger foten för jag står endast med den.. När läkaren stack mig med nålen så trodde jag att jag skulle skrika rätt ut. Det gjorde mer ont än sprutan i låret igår.
Dom hade fyllt fyra rör med kontrast som läkaren sprutade in.. Sköterskan sa till mig att jag skulle dricka mkt nu efter att jag fått kontrastet. 1 ½ - 2 liter vatten...
När jag väl var färdig så skulle vi gå till akuten igen där jag skulle få min bedömning om jag skulle åka till Karlskrona eller hur de skulle bli..
Vi satt ute i väntrummet på akuten i 1 timme innan vi fick komma in på något rum. Sköterskan var väldigt pratglad och verkligen tog sig tid att stå och prata även om det inte handlade om min bedömning. Så många sköterskor finns det inte.
Läkaren kom efter några minuter och han sa att det inte var någon blodpropp men att den kan löts upp efter att jag fick blodförtunnande igår, han kunde inte riktigt svara på vad var. Han sa att det finns djupa blodproppar och det finns mindre ytliga.
Så Karlskrona slapp man iaf och skönt var det. Jag och mamma promenerade förbi ma-shopen på sjukan med för att kolla om dom hade fått in något nytt men det hade dom inte...
Vi körde till försäkringskassan för att jag skulle be om hjälp med en lapp och sen körde vi till city gross där vi handlade lite innan vi fortsatte färden mot Gungvala för att hämta hem våran älskade Flynn. Spike fick följa med hem denna gången också. Men på fredag ska han hem... 
Sitter och försöker få tag på min handläggare på arbetsförmedlingen. Hon hade ringt och spelat in ett medelande till mig på mobilen när vi var på sjukan.. 


Nu är det dags att försöka få tag på Ann-Christin...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0