Förvirrad

Varför ska ena läkaren säga en sak som att jag kunde få sömntabletter och sen en annan sak som jag inte behöver skriva ut här.
Sen när man kommer till läkaren och träffar en annan så säger han en annan sak och sen säger barnmorskorna olika saker. Som min bm har inte nämt något om föräldrarkursen och igår efter att jag varit inne hos läkaren så fick jag träffa en annan bm för min bm jobbade i Olofström den dagen och frågade denna bm om jag varit på föräldrarkurs mm och jag bara nej jag har inte fått någon information om detta och hon springer ut för att kolla på lappen om det finns någon grupp jag kan hoppa in i och det fanns det inte för de var dom som skulle ha barn i augusti/september som hade skrivit upp sig på den lappen mm... Så denna bm skulle ringa min bm i Olofström för att kolla om det fanns någon ledig grupp där och sen skulle hon ringa mig och medela mig. Och idag så ringde bm och sa att det inte fanns någon tid i Olofström men att hon fick klämma in mig i Malin´s grupp och där var det en till som var ensamstående och denna föräldrarkursen hade börjat igår och den är bara tre gånger så jag har ju missat en gång då men får iaf gå på 2 möten och det är bättre än ingenting tycker jag. Bm sa även att min bm hade pratat med mig om föräldrarkursen och visat mig men det har hon inte gjort och det sa mamma också att hon inte hade gjort för mamma har varit med mig varje gång hos min bm.
Denna bm hade även en fyrkantig bok som man fick och den verkade mega bra.. Och den hade inte min bm inne på sitt kontor..
Satt och läste den hela kvällen igår och man kan skriva egna anteckningar och så... Verkligen nöjd att jag tog den boken...

Jag fick bara förlängt på min halvtissjukskrivning till den 14 juni, ska man få heltid så ska man gå på kryckor eller sitta i rullstol för att få de...
Har mailat min handläggare på arbetsförmedlingen idag så jag hoppas hon ringer upp i morgon så vi kan diskutera hur vi ska göra, både hon och jag vet att jag inte orkar med praktik.. Jag kan fan knappt gå nu så hur ska jag kunna göra de när magen växt ännu mer?

Idag så har jag tvättat babykläder och haft mig... Hade dom ute på tork på torkställningen... Mamma skulle stryka dom och så...

När mamma körde till bokföringskursen så åkte jag med min moder hem. Förhoppningsvis så kommer hon om en halvtimme och lämnar min cola som jag skickat bud med...
Sitter här i min ensamhet i min lgh och väntar.. Har inga lampor tända, ingen musik på eller något.. Endast ljuset utifrån kommer in genom rutorna och lyser upp lite av lägenheten...

Vaktmästaren har inte varit i min lgh och fixat de med fåglarna eller min hatthylla..:S Jag tror jag blir tokig snart...
Han sa förra veckan att sotaren skulle komma den veckan och att dom skulle komma antingen igår eller idag och fixa de sista små plocket och hjälpa mig med min hatthylla så den kommer upp.. Men inte fan för att dom varit här... Fåglarna skriker ju för fullt i fläkten ännu och jag är så trött på att ha dom där skrikandes....

ajja, får hoppas han kommer i morgon annars får jag ringa till dom för jag tänker inte ha de såhär mer...

Ska ringa min moder om ett par minuter också och påminna henne om min cola på vägen...

Ringde till förlossningen innan och bokade tid för visning.. Fick en tid den 4 juni klockan 15.00 och den dagen har jag egentligen ett annat möte på försäkringskassan i Olofström.. Rygg och bär teknik för dom som är gravida men de får jag avboka för jag tycker visningen av förlossningen är viktigare, då är man ju lite mer förberedd när man kommer dit och väl ska föda barnet...

Aja nu ska jag ringa moder natur...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0