Dagen

Provade ringa Ann-Christin igen på morgonen men hon svarade inte.

Kom till praktiken och skulle sätta mig att larma och galga byxor men då var både larmen och galgerna slut så jag fick börja fråga EvaLott om de fanns kläder som var larmade som låg ute på lagret som inte behövde larmen och det fanns det...
Mitt i allt så ringer min mobil och jag springer för att svara.. Då var det Ann-Christin från arbetsförmedlingen.. Äntligen tänkte jag...
Frågade henne hur jag skulle skriva på lappen och eftersom de verkade krånligt att ta det via telefonen så frågade jag om hon hade en snabb tid till att träffas..
Och hon hade en kort stund över och frågade när jag kunde va på plats. Sa att jag kunde va där inom 5 minuter...
Sprang halva stan runt för att komma ner till arbetsförmedlingen...
Som tur väl var så hade hon en tid till mig för det var inte det enklaste att fylla i den lappen nu när man är halvtidssjukskriven.. Vi fick till och med prata med dom på försäkringskassan för att de skulle bli rätt..
När det var klart så var det bara springa upp till praktiken igen.. Sprang och postade ett brev till en kund innan jag satte mig för att fortsätta leta efter larm...
Några galger blev det aldrig...
Ringde till mamma vid 2 tiden och hon sa att hon var i stan så då passade jag på och fråga EvaLott om jag fick sluta halv tre för att åka med mamma hem så man slapp ta bussen för en gångs skull.. Och eftersom EvaLott är så snäll så fick jag gå redan vid kvart över 2 eftersom mamma och syrran var utanför praktiken. Sprang inom hemköp för att köpa hallon/björnbär pajen med smuldeg och en milda vaniljvisp för att Carro ska komma på en kopp kaffe ikväll när hon har slutat så då ville jag att vi skulle ha en paj till..:D
När jag kommer ut från hemköp så ger mamma mig 30 kr för att springa in på Annika´s te och present för att jag skulle köpa kustfägrings teet för mitt är i princip slut hemma... *Tack mamma*
Sedan gick vi till bilen för att köra till Mörrum så mamma kunde tanka bilen och sen blev det hemfärd..
Åkte med mamma hem.. Ska hem sen ikväll när mamma ska köra till sin kurs.. Marie, Jens och Moa kommer också en runda ikväll.. Dom kommer lite efter 6 tiden... :D
Trevligt med massa besök.. =)


Ska ta och lägga mig en stund och vila.. Är helt slut i benen...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0