Akuten = Blodpropp?

Mamma kom med min cola efter att hon varit i stan. Mamma frågade mig om jag skulle följa med hem och sova för vi skulle stryka klart babykläderna som vi inte hann göra...
Visst tänkte jag packade ner alla mina saker jag skulle ha med mig.. Fick sån intensiv smärta i vaden. Haft smärta där i flera veckor men nu var smärtan kraftig..
Kommer hem till mamma och kollar mitt ben och ser att vänster benet är kraftigt svullet.. Frågar mamma hur man vet om man har en blodpropp och mamma pratar om att smärtan är intensiv mm..
Pappa sa också att mitt ben var svullet, mamma sa att vi skulle ringa sjukrådgivningen.. Jag ringde dit och dom sa att jag skulle komma in direkt..
21.20 var vi inne på akuten.. Fick sitta i väntrummet över en timme innan jag ens kom in till ett rum och när jag väl kommit in till ett rum så tog det yttligare en timme innan någon sköterska kom. Hon kände på benet och pratade massa.
Hon sa att läkaren hade en patient innan mig och att han skulle komma in sen... Klockan tickade. Låg där på britsen och bara glodde, minuterna gick sakta.. Gick över 2 timmar innan ens läkaren kom in i rummet.. Höll på bli tokig...
När läkaren kom in i rummet så kände han på benet och mätte med måttband, han sa att vi skulle komma tillbaka senare och göra ultraljud på benet på röntgen sedan försvann hann för att kolla upp hur de skulle gå till...
Sköterskan kommer in med en sexig stödstrumpa som jag ska sätta på foten när jag vaknat och sedan försvann hon också. Med strumpan....
Sen kom läkaren igen och sa att jag skulle få strumpan och att dom skulle ta prover på mig och jag skulle få en blodförtunnande spruta. Vanligtvis brukar man sätta den i magen men det går ju inte när man är gravid. Han sa även att han ringt till jourläkaren på gyn i Karlskrona och att jag var välkommen dit nu i natt om jag kände mig orolig men vi tackade nej. Har jag inte dött ännu så lär jag ju klara mig några timmar till. Läkaren tackade för sig och gick, in kommer en annan sköterska som ska ta proverna och ge mig sprutan i låret.
Mamma gick ut ur rummet när sköterskan skulle ta proverna. Proverna i armen är ingeting som man jämrar sig över men sprutan i låret var inte alls skön...
Om ett par timmar ringer dom från röntgen och då ska jag göra ul på benet och visar det sig att jag har blodpropp i vaden så ska jag vidare ner till BB i Karlskrona. Visar det inget på bilderna så ska jag få kontrast in i kärlen och ta nya bilder..
Vad som kommer hända i Karlskrona (om jag nu kommer dit) vet jag inte, man kan ju hoppas att man slipper..

När vi kom hem till moder igen så var klockan 01.10 och det var dags för macka med ost och en kopp kaffe..
Se om man får några timmars sömn innan man ska tillbaka till sjukan igen.

Godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0