7/5

Igår följde Kim med mig hem och nanade hos mig....
Kim hjälpte min moder att färga hennes hår..
Igår var det full rulle i magen.. Bebis hade full språng. Har varit så i ett par dagar nu... 

Det var skönt och kunna få sova ut idag...
Fick ju inte sova ut helt men slapp gå upp tidigt tidigt... Hade helst av allt velat vakna själv när man vaknar utan alarm eller veta att man har något man måste göra eller att telefonen ska ringa... När jag började vakna till liv i morse så såg jag att min andra säng halva var tom.. Då hade Kim gått ut i soffan och lagt sig igen.. Troligtvis för att jag snarkade.. =/

Hade ställt klockan på 09.30.. Men vaknade redan vid 05.00 tiden i morse och sen låg jag och tittade på klockan fram till sju innan man somnade om...
Vaknade innan alarmet hann ringa.. Vaknade av att jag hade kramp i vaden och de gjorde piss ont. Visste inte om man skulle skratta eller gråta.... Ställde mig upp och vaden värkte, kunde knappt gå.. Tog mig ut till toaletten och slängde mig i duschen...
Hann inte mer än ut ur duschen så ringde mamma och sa att vi skulle ringa när vi var färdiga så skulle hon hämta oss så skulle vi äta frukost hos moder...

Efter att vi ätit frukost hemma hos mamma så kör vi ner till Olofström.. Hade tid för graviditetskontroll idag...
SF måttet var 28
Blodsocker var 5,5
Blt var 104/59 tror jag...
Fosterljud: 140 blev chockad att de va så lågt denna gången me tanke på att jag legat på 150 - 155 dom senaste gångerna.
Växer på fint..:D

Kim följde också med mig till bm idag..:D Så nu har hon fått höra min bebis hjärtslag..:D 

På måndag har jag tid hos läkaren för att skriva ett intyg.. Jag ska nog bara jobba halva dagar på praktiken för att min rygg och benen värker sådant.. Ska även ringa sjukgymnasten för att be om ett bälte..  


Idag har mina älskade mattor från Jotex kommit som jag ska hämta ut innan mamma kör hem mig om en timme...
Ska bli så skönt och få lägga ut dom på golvet..:D Ska bara damsuga och skura golvet först innan jag slänger på mattorna..


Igår kväll kämpade jag och mamma med det getingboet jag har på min balkong....
Vi stod med hårspray och flugsmäckaren mm...
Vi sprayade hårspray och sen slog vi med flugsmäckaren och drog ner boet. När det var nere så njöt man för att man trodde man skulle slippa drottningen... Men banne mig inte...
När jag tittade ut i morse så vad var de första jag såg?? Drottningen.. 
Mamma ringde anticimex för att be dom komma hem till mig och spraya något medel... Men tror ni dom kommer? Nej dom sa åt mamma att jag ska slå ihjäl drottningen men vem tror att man sitter där ute en hel dag och väntar på att drottningen ska dyka upp? 
Det har man inte tid med... .
Men men.... Drottningen kan ha hunnit bygga klart ett bo innan man får tag i henne och då är det redan försent.


En kopp kaffe nu sen ska man hem.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0