27/5 - 28/5

Jag fastnade hos mamma igår kväll igen.
Började stryka babykläderna eller inte direkt babykläderna men påslakanen och örngotten mm..
Babykläder är jag inte så duktig på att stryka så det fick mamma sköta.

Somnade på soffan vid 23 tiden och då sa mamma till mig att gå och lägga mig i sängen så det var bara resa sig och gå och borsta tänderna och sen hopp ner i säng..

Vaknade vid nio tiden idag.
Hade någon lustig dröm i natt, vet inte riktigt vad den handlade om men de var något om frisörer, hundar och mamma. Allt hade ett sammanhang.

Mamma låg fortfarande och sov när jag klev upp. Hundarna vaknade inte heller när jag gick ut i köket.
Började plocka disken och satte på vattenkokaren för att göra snabbkaffe till mig och när mitt vatten var klart så frågade mamma om jag gjort något kaffe och det hade jag inte så det var bara fylla på vattenkokaren och starta om den på nytt och sedan göra nytt kaffevatten till mig själv..
Jag kör på snabbkaffe medans mamma kör på bryggkaffe.. Försöker lära mig att få kaffet smaka som Pias kaffe...

Vi drack vårat kaffe och sen blev det en promenad med hundarna, åkte hem till mig för att lämna babykläderna och lägga in dom i lådorna och i gaderoben.
När vi kommer in i min lägenhet så har Uffe och Ola varit där och satt upp min hatthylla, satt dit den där runda plastsaken som ska sitta i väggen och fixat till min kran i köket så den inte segar mer.
Mamma började damsuga upp de som låg på golvet efter att dom hade borrat och jag diskade och sedan plockade mamma med babykläderna och så medans jag vattnade mina blommor, packade ner hundmaten och packade ner mina smutskläder.
När vi kommer hem till mamma igen så startar jag en maskin med tvätt och sedan fastnar man som vanligt framför datorn. Betalade mina räkningar och sen spelade jag en stund innan det var dags för att slänga sig i duschen.
Efter duschen så fick de bli en runda med hundarna och sedan åka in till stan.
Mamma skulle till Eva på skapastugan och kolla på sin väska och jag skulle till arbetsförmedlingen. När vi kommer in till stan så är det en halvtimme kvar innan jag ska träffa min handläggare så vi tar en promenad med hundarna även i stan.
När vi gick runt med hundarna så såg vi att de låg en färgbutik där mitt emot arbetsförmedlingen så när vi hade gått klart med vovvarna så släppte vi in dom i bilen och promenerade bort till färgbutiken. Skulle köpa målafärg till spjälsängen. Sen var det dags att promenera in på arbetsförmedlingen. Fixade i ordning alla mina papper och träffade min handläggare och pratade med dom på försäkringskassan och skrev en ansökan för havandeskapspenning mm...
Tog 45 min inne på arbetsförmedlingen idag. Åkte upp till torget och parkerade bilen. Gick bort till Annika´s te och present för mamma skulle köpa mig kustfägringste..:D
Sen gick vi bort till skaparstugan till Eva, när vi kommer in i butiken så sitter Eva´s praktikant där på en stol och på baksidan satt Eva och någon till. Mamma öppnar dörren och ska ut och hundarna kommer ut först och då hör jag bara ett skrik och ser någon springa iväg. Då var det Eva´s vännina som var livrädd för hundar så hon sprang..
Vi satt där ett bra tag och drack kaffe och pratade innan vi åkte hem..


Nu har mamma beställt pizza som vi ska hämta....

Dags att åka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0