23/5 - 24/5

Då var det söndag igen.. Helgerna går så fort så man hinner knappt blinka...
Igår så ringde mamma och sa att hon och pappa skulle ut till Gungvala och lämna fäskfoder så hon frågade om jag ville följa med och eftersom man hade så tråkigt hemma så självklart följde man med...
Kändes som det var fullt ös där.. Hundar överallt kändes det som... Vi fick träffa valparna också..:D Gud vad söta.. Jag vill ha en valp men 10 000 kr har man inte och inte den tiden till valpen heller när man fått bebisen... Följde med mamma o pappa hem till dom.
Var bjuden på middag hemma hos Kim, satt mer eller mindre och väntade på att hon skulle höra av sig men när hon hade ringt och skickat sms så låg man och sov.. =(
Pappa väckte mig vid 7 tiden och sa att middagen var färdig... Och när jag läste smset att middagen skulle var klar om ca en timme hemma hos Kim så fick jag så dåligt samvete att jag hade somnat. =( Och hon hade skickat smset 2 timmar innan jag vaknade..
Kände mig inte som en människa igår. Helt slut i hela kroppen och min kropp ville bara ligga ner och sova men jag ville inte.. Var som kroppen styrde totalt...
Sov hemma hos mamma.. Orkade inte ta mig hem.. 
Hade bäddat soffan med täcke, lakan och kudde och bäddat ner mig med kläderna på för jag frös så jag tänkte jag skulle ta av mig kläderna innan man somnade men det hann man ju inte innan man slocknade...
Klockan hade inte alls varit mkt när jag hade slocknat. Vaknade vid 03.00 tiden i natt och hade ont i magen och varm var jag.. Slängde av mig kläderna och bäddade ner mig igen.. Flynn låg antingen nere vid mina fötter och hade dom som huvudkudde eller så låg han i andra änden av soffan eller så låg han precis nedanför mig på golvet..
Somnade om igen och vaknade vid 04 tiden hade fortfarande ont i magen och jag var så varm i kroppen ännu och ändå låg jag inte med täcket på mig...
Låg och vred och vände på mig innan man somnade om igen.. Nästa gång man vaknade så var klockan vid 6 tiden på morgonen och då höll bebisen på för fullt i magen med att sparka och jag hade 2 kramper i vaden med 10 minuters mellanrum... Fy fan för att ha dom kramperna säger jag bara.. 
Lyckades somna om yttligare en gång och vaknade vid 8 tiden.. Låg kvar i soffan tills klockan var halv nio sen klev jag upp..
Tittade på vaden och såg att ett blodkärl till hade spruckit, väntade bara på blåmärket skulle komma...
Började plocka lite i köket eftersom det bara var jag som var vaken och jag kände bara för att göra något så jag startade diskmaskinen, gjorde kaffe, tog undan täcket och det efter mig, bar ut babylakanen till tvättstugan som jag skulle tvätta och starta så fort mamma och pappa klev upp och jag tog fram Flynns fäskmat sen kunde jag sätta mig ner och ta de lite lugnt. Mamma och pappa vaknade till liv bara någon minut efter att man satt sig ner så då satte jag igång tvättmaskinen, busade med Flynn.. Han är för rolig och leka kurragömma med.. =) När man busat färdigt med honom så var det dags för frukost och efter frukosten så satt man som en zombie. Krafterna i kroppen var slut igen och jag bara gäspade...
Vid halv 12 tiden så kör mamma och jag hem till  Pia för att hämta henne, vi skulle ner till Olofström och flyttstäda en lägenhet..
Kommer in till lägenheten och där står Helena (hon som hyr min brors hus nu, hennes lägenhet vi skulle städa). Skickade ett sms till henne häromdagen och frågade om hon hade babykläder till salu och det hade hon så när vi kommer in i köket så hade hon radat upp babykläderna på bänken...
Plockade åt mig det jag ville ha.. Gick på 330 kr allt som allt.. Mamma skulle betala det åt mig.. Fanns kläder där som inte ens var använda som hennes son inte kunde ha när han föddes...
När vi packat ner babykläderna i en påse så var det dags att börja städa... Jag tog skafferiet i köket... 4 hyllplan för mig tog 1 ½ timme att städa av.. Mina krafter sögs åt som ingenting och mina fötter började skrika av värk... Men skitit var det i skafferiet, hade dom 4 sista hyllplanen kvar längst ner och min rygg pallade verkligen inte med att krypa på golvet eller sitta på knäna så mamma sa att hon skulle ta det.
Jag satt mest ner... Kände mig inte alls som en människa och jag såg nog inte ut som en människa heller....
Magen skrek av hunger efter ett tag så då körde Pia och jag till 121:ans grill för att beställa mat...
När vi fått mat i oss så hade man lite krafter så då satte jag mig och kämpade med dom sista hyllplanen i skafferiet.. Mamma höll på allt annat och Pia höll på med annat och jag kände mig så rastlös när man bara satt ner även om man inte hade någon ork till att röra sig för fötterna och ryggen skrek...
Det var kämpigt att komma åt längst in i skafferiet med magen men jag lyckades även om det också tog sin lilla tid...
När vi äntligen var klara för denna dagen så hade vi varit och städat i 7 timmar, åkte hem till Pia och skulle ta en kopp kaffe men där fastnade vi i 2 timmar minst och vi blev dessutom bjudna på pizza..
Jag och mamma ska åka till lägenheten i Olofström i morgon eftermiddag också och då ska mamma ta och städa det sista som är diskmaskinen.. Micko fönsterputsaren ska också komma dit i morgon. Mamma ska hämta han halv 2.. Och sen är allt klart i den lägenheten..

I morgon ska jag till läkaren klockan 11 och då ska jag även säga till han om att jag vill ha sömntabletterna om inte min barnmorska redan har gjort det och att han har skrivit ut dom... Men det får jag veta i morgon.

Jag tror jag ska krypa ner till kojs snart... Är tröttis men tänkte jag skulle ringa och byta några ord med Milla om hon är hemma... 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0