20/5

Milla kom vid 5 tiden, skickade ett sms till henne och frågade om hon inte kunde ta med sig en snitchzel i bröd med ost och sallad till mig..
Självklart kunde hon göra det... :D Äntligen skulle jag få tugga denna goda mat.. *Längtat*
Satt och åt maten framför tv:n och sen blev det kaffe på balkongen där vi fastnade i drygt 2 timmar innan vi gick in..
Camillas mamma hade glömt ta med hennes data så Milla kom utan data så då frågade jag mamma om vi kunde låna en bil för att köra till Olofström för att hämta hennes data. Mamma var inte hemma så jag fick ringa pappa och fråga honom och självklart kunde vi låna bilen så mamma plockade upp mig och Milla och körde oss hem till dom för att hämta bilnyckeln och så...
Jag och Milla åkte först hem till hennes lägenhet så jag skulle få se hur den såg ut eftersom jag aldrig varit där... Gud vad mysig den var... Såg en annan sak som jag blev avis på.. Soda streamer.. Drog till mig ett glas bubbelvatten... Något man verkligen saknat...
Åkte ut till Millas föräldrar för att hämta hennes data. Vi pratade om att åka ut till Tiinas grav för att titta hur den såg ut och för att hälsa på henne lite... Milla sa att hon visste vart graven var någonstans...
Men när vi väl kom till kyrkogården så sprang vi mer eller mindre vasaloppet kändes det som....
Vi sprang precis överallt och kollade alla gravstenar... Till slut så var det en "del" eller vad man ska kalla de som vi inte gick in till. Tänkte har vi kollat överallt annars så skulle de ju bara vara en slump om hon låg där inne...
Men vi gick inte in där utan fortsatte promenera neråt.. Där nere låg hon inte heller.... Så vi vände och gick upp igen.. Camilla fortsatte längre upp medans jag gick in på den delen vi inte hade gått in på och vad är det jag hittar där om inte Tiinas grav.... Då hade vi sprungit runt på kyrkogården i 20 - 30 min för att hitta graven....
Var inte så många som hade lagt några blommor på hennes grav.. Såg väldigt tomt ut. 4 olika blommor var det nog på graven... Gravstenen hade inte heller kommit upp....

Sedan fortsatte vi hemåt till Svängsta... När vi kommer hem så tänkte jag släppa ut hundarna på framsidan men när jag öppnade ytterdörren så hängde inte hundarnas koppel vid dörren så jag anade att pappa var ute med Flynn och Spike., Ringde till han för att kolla när han kom och om han kunde köra hem mig och Milla....
5 min senare så kommer Kevin och André på sina mopeder och frågar mig och Milla om vi ska ha skjus hem.. Jag frågade om han menade allvar att vi skulle åka med dom och Kevin svarade ja och jag svarade tillbaka att då går jag hellre för fjortisar kan man inte åka med och då sa Kevin vi är faktiskt 15 och så frågade han mig om jag kommit in i 20 års krisen. Svarade att jag redan kommit in och gått förbi den.. Sedan körde dom iväg igen...
Jag och Milla satt ute på framsidan och jag berättade en historia för Milla om en roddbåt som vi satt i utan åror och i denna roddbåten satt vi väldigt länge och vi hade inte kommit så många meter på 10 år.. Både jag och Milla har sån sjuk humor så vi satt och skrattade för ingenting....
När pappa kommer så frågar jag han när vi ska åka och då säger han att jag och Milla får vänta lite till för att mamma skulle köra hem oss.. Sa till Milla att då får vi sitta i roddbåten i 15 år till för mamma ska säkert ha kaffe mm när hon kommer hem innan hon kör oss och sen fortsatte jag min historia för henne...
När mamma kom så hade jag så rätt så rätt om henne.. Hon skulle ha en kopp kaffe innan hon skulle köra hem oss... Mamma drack till och med 2 koppar och sen satte hon sig och pratade med pappa och jag och Milla fick 2 lotusblomma/plommon ljus av mamma var och 2 st vanilla fresh..
Sedan kom mamma på att hon glömt åka in och köpa cigg så jag och Milla åkte med mamma in till staden för att hon skulle handla innan hon släppte av oss hemma hos mitt..

Nu sitter jag och Milla på en varsin data, vi säger ingenting till varandra.. Tv:n är på och de enda ljudet som hör förutom tv:n är ljudet ifrån tagenterna när vi skriver...

I morgon ska jag och Milla hem till min älskade mamma för att vi ska baka bullar till Milla...

Snart är det nog dags att knyta sig också.. Man känner sig lite små seg....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0