Mega trött!

Tog bussen klockan 07.59 i morse. Var klar innan så då tog jag den.
Var vid arbetsförmedlingen klockan 08.40 och dörrarna var låsta och det var svin kallt ute...På lappen på dörren så stod det öppettider 10 - 16 tänkte jaha har dom skrivit fel på lappen...
Stod och väntade och väntade och höll på frysa häcken av mig.. Vid nio tiden så kommer det mer folk och dom står med och väntar på att dom skulle öppna.
Fem min senare så ser jag en tant skriva på den där tavlan som står precis innanför dörrarna när man kommer in och hon skriver 10.00 gruppträff jobbgaranti en trappa upp.. Tänkte att dom måste verkligen skrivit fel på lappen om mötet...
Men vid 09.15 så kommer dom och öppnar dörrarna och det var skönt att komma in i den lilla värmen som fanns där inne.. Var inte så varmt...
Mötet började och vi var 9 st men vi skulle varit 14.
Jag sitter och fryser och vet inte vart jag ska ta vägen.. 10 min senare så sitter jag och håller på somnar för jag var så trött. Var inte bara jag som höll på somna utan 3 andra också...
Kändes som en evighet mellan 09.15 - 10.00 tiden då det var fika..Äntligen tänkte jag nu kanske man kan piggna till...
Vi fick kaffe.te och kaka.. Men dom hade ingen mjölk och dom hade inget socker..
Men piggare blev jag inte däremot hungrigare... Var så hungrig så jag mådde illa..Kände barnet sparka också när man satt där och hängde och höll på bli gråhårig för det var så tråkigt..
Kände mig helt svim färdig, var som jag skulle kunna svimma vilken sekund som helst.. Hur obehagligt som helst...
Fick gå och hämta sin flädersaft för att jag skulle få i mig någon mer vätska.. Och allt det där dom sa på mötet var helt onödigt tyckte jag för det visste man redan, jag trodde man skulle få jobba lite mer själv med att skriva ihop ett cv eller personligtbrev där.. Men det skulle var och en göra hemma och sen på torsdag när jag ska dit så ska man dit för 20 minuter och visa det personliga brevet och cv:n som man skrivit.. Så vi nio som var där fick välja en tid på förmiddagen.. 
Jag skulle gått hem till Carro efter jag hade varit på mötet men sen fick hon jobba förmiddag istället för eftermiddag och hon skulle va hemma vid 2 så hon ville att jag skulle vänta i stan så länge men jag var så hungrig och trött så jag orkade inte vänta så jag tog bussen hem.. Gick hem och bytte till mjukisbyxor och sen gick jag hem till Kim.. Vi gjorde kycklingrullar.. Var gott men jag blev så mätt men ändå skulle jag trycka i mig bullar och glass efter maten.. Vi satt hemma hos Kim ett bra tag och sen kommer vi på att vi ska testa en sminkning så vi går ner till mig och tvättar av oss det sminket vi har och försöker med den sminkningen vi såg på bilddagboken som stephy1 sminkat sig.. Haha blev ju inte lyckat för fem öre.. Så fort jag kommit till eyelinern så tvättade jag bort det.. Såg ut som man fått en blåklocka fast svart då.. 
Sen blev det soffan för att kolla på unga mödrar.. Efter det gick Kim hem.. Och jag gick ner till tvättis för att boka en tvättis tid.. Så i morgon är det dags att tvätta.. 11.00 - 15.00.
Så nu är det bara väldigt lungt... Är så trött så jag tror man kommer slockna väldigt tidigt ikväll... Tur att man inte väntade i stan på att Carro skulle komma hem innan idag efter att jag varit på arbetsförmedlingen för vid 13.30 så får jag ett sms om att hon skulle jobba till klockan 4...
Hade tänkt och åka in till henne ikväll men jag är helt slut i hela kroppen.. Ligger bara på soffan med laptopen i famnen och glor runt på nätet.. Känner inte för att röra mig en meter så trött är jag..
Ska glo vidare på nätet nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0