Avföring och Ep anfall

I fredags när man vaknade så plockade man iordning lite och sen promenerade jag ner till mamma...
Satt där hela kvällen.. Tanken var att jag skulle gått hem men vid 23 tiden när jag skulle gått hem så sa mamma att de var väl ändå onödigt..
Jaha tänkte jag, jaja men då stannar jag ju.. Alltid trevligt med sällskap... Men dessvärre var det med Flynn som verkligen var dålig. Tror han åkt på hundmaginfluensa. För han spydde och han var väldigt lös i magen..
Natten till lördagen var inte så rolig heller..
Flynn väcktes man av rätt ofta för han gnydde och ville ut.. Så vid 04.20 så fick jag klä på mig och springa ut med den stackaren.. Vid fem tiden så var det dags igen men då var jag så trött så pappa fick springa ut...
Flynn han gned sig på golvet som om det kliade i rumpan på han men eftersom han har lång päls så fastnar avföringen i rumpan på han.. Så på morgonen så var han inte ett dugg bättre i magen så jag och mamma fick åka ut till Sussie i gungvala och hämta såna tabletter som skulle stabilisera hans mage.. Efter vi varit hos Sussie så körde vi till Asarum för mamma skulle köpa klorin och när vi kommer hem igen och ska släppa ut Flynn så har han spytt.. Så det var bara för mamma att torka upp..
Vi hinner inte mer än innanför dörren så ska han ut igen... Var spring hela tiden för man skulle ut med honom.. Det bara rann som vatten på den stackaren...
Sen var det dags att duscha hundarna.. Spike var först eftersom han var mer lerig och grusig efter promenaden så när han var klar så skulle mamma bara duscha av Flynn i rumpan eftersom det satt fast.. Mamma hade duschat av hela Flynn på fredagen innan jag kom ner...
Efter duschen så trodde vi att magen lugnat ner sig på Flynn.. Jag stod och skalade potatis och dom andra höll på med annat sen känner jag bara att jag har en hund som trycker sig emot mig och sitter där i några sekunder innan han springer iväg och jag säger att Flynn har flippat ut nu men då springer den stackaren in i Flisans rum och sätter sig och skiter på hennes golv.. Flisan blev tokig. Flynn sa inte ett ljud om att han ville ut det gjorde han ju hela natten och hela dagen.. Vi förstod ingenting varför han inte sa något...
Dröjde inte länge innan det var dags igen för Flynn att springa ut.. Spike han låg helt oberöd på golvet och bara tittade..
Framåt mot kvällen så kör jag och mamma till Olofström för vi skulle till Baltic och hålla Zorica sällskap..
Zorica är med gravid och hon ska ha 3 veckor och 1 dag innan mig..:D
Vi satt där och pratade bebisar och så men visst hon är ju i mammas ålder...
Sen åkte vi hem till dom och kollade på en soffa och då får mamma ett samtal av Flisan som säger att Flynn har skitit i hennes rum igen och även då hade inte Flynn sagt något om att han ville ut..
Jag och mamma kommer hem igen vid 00 tiden och då har Flynns mage lugnat sig och han behövde inte springa ut något mer. Men då var det dags för nästa hund... Spike... Då hade han blivit lös i magen och han var tvungen springa ut hela tiden. Så vi satt som en jojjo i soffan.
Vid 1 tiden somnar jag i soffan och allt är frid och fröjd... Men vid 03.00 tiden inatt så hör jag bara hur någon av hundarna sätter sig på golvet och skiter och det verkligen bubblar ur magen... Sätter mig upp och får panik, tar mobilen för att lysa så inte Flynn sket på mina kläder på golvet.. Men det var inte Flynn. han låg precis nedanför soffan på mina kläder och sov.. Då fanns det bara en hund kvar... Tog på mig linnet och sen gick jag upp för att tända lampan..
När jag tänt lampan så ser jag att jag haft en sån jääävla tur med att inte trampa i såna små skit högar av avföring.. Det hade bara runnit ur Spike där med...
Sen när jag är på väg bort mot soffan för att kolla vart Spike tog vägen så hör jag hur han ska börja spy.. Nej tänkte jag inte på mattan.. Panik fick jag och drog bort honom på golvet... Där spydde han och sen fick han sånt flipp.. Trodde han ville börja leka eller något.. Men han sprang upp i soffan och jag sa gå ner och då tar han sånt mega skutt ner från soffan över armstödet och springer ut mot hallen och sen hör jag bara en mega duns när jag kommer rundan hörnan i hallen så kommer pappa och mamma utflygandes också.. Spike låg i Adams rum på golvet och hade anfall.. Han fick ep anfall... Såg så hemskt ut att titta på.. Gick ut i vardagsrummet. Hela vardagsrummet luktade skit... Luktade verkligen så illa så jag höll på spy så gick därifrån igen...
Gick och kollade hur det gick för Spike och då hade han precis lugnat ner sig när han får ett anfall till... Jag och mamma går och plockar undan dom mattorna och ska lägga dom i en hög för pappa ska slänga ut dom innan det skulle hända fler olyckor på dom.. Vi lägger alla mattorna i en hög vid balkongen för att pappa ska ta ut dom.. Men efter anfallen så är Spike så förvirrad så han vet inte vad han gör eller vart han är eller något, till slut så lyfter han på benet och pissar på alla mattor vi hade lagt ihop.. Pappa gick ut med han på baksidan, Flynn fick stanna inne med mig och mamma.. Jag och mamma hade det så roligt med att plocka skit och spya och sen fick vi skura...
Men det tog inte länge innan Spike både sket,pissade och spydde igen efter anfallen.. Så då var det dags igen... 2 timmar tog det innan vi var klara och innan Spike verkligen hade lugnat ner sig..
Men förvirrad var han lite ännu för han gick in i dörrar,borden,soffan och så.. Men sen somnade man någon gång vid 6 tiden i morse.. Mamma somnade också på soffan för att hon skulle ha uppsikt över Spike om han skulle få ett anfall igen... Men det var lugnt..
I morse när jag. pappa,Adam och Kevin vaknade så var inte mamma hemma. Inte hundarna heller... Ingen av oss hade hört mamma koka kaffe eller gått ut me hundarna och inte ens hört när hon kört iväg..
Mamma körde ut till Sussie och lämnade Spike.. Det är ju Sussies hund men vi skulle ha honom för en av Sussie´s tikar löper..
Sussie ville skicka med en annan hund hem till mamma men det ville inte mamma nu för hon måste tvätta alla mattorna och sanera hela huset i princip...
Så detta har varit min roliga helg....
Men jag tror mer på att Spike sket och spydde för att han skulle ha anfall.. Så jag tror inte han hade gjort det om han inte skulle haft det.. Men eftersom Flynn var dålig i magen så visst kan det varit därför också...
Men men...
Vaknade och plockade undan efter mig hemma hos mamma, käkade frukost och sen gick jag hem för jag kände verkligen att jag behövde en dusch..Jag kände bara att jag luktade massa avföring och spya...
Och det var verkligen skönt att duscha och känna sig ren...
Sen kom älskling hit så vi har umgåtts ett par timmar...
I morgon har man möte på arbetsförmedlingen i 3 timmar...*suck* Sen ska jag hem till Carro som bor typ 100 meter ifrån arbetsförmedlingen och sen ska vi laga mat.. :D
Nu ska jag snart hem till Kim på en kopp te...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0