Härligt väder

När vi är nere på konsum och kommer fram till kassan så strular kassan.. Vet inte hur många personer det var som stod i kö.. Först fick dom inte igång kassan och det och då fick dom byta kassa och sen när dom skulle köra igång den så startade inte den heller.. Kön bara byggdes på bakom oss.. Personalen kände sig nog rätt stressad. När dom väl fick i gång kassan så rullade kön på fram tills jag skulle betala.. Då ville den inte fungera riktigt med betalkort, den tjabbade massa om att jag skulle dra mitt medmera kort och det hade jag ju inte med mig.. I den skärmen som kassörskan ser i stod det att jag skulle trycka in min pinkod och allt men på den där babsen så stod det att jag skulle dra medmerakortet och så.. Strulade totalt.. Stod och där och drog kortet i 5 min.. Sa att jag kunde springa bort till minuten och ta ut pengar men kassörskan gav sig inte heller men till slut fick hon ge med sig.. Så jag fick springa bort och ta ut pengar.. När jag kommer in på konsum igen så ser jag verkligen hur lång kön är..
Men jag slipper stå och vänta så länge innan jag fick betala mina saker så jag kunde gå hem.. Kände verkligen paniken, klockan tickade på och klockan var halv tio när vi gick ifrån konsum och Ulf skulle komma klockan 10. Visst det är inte så långt hem men ändå.. Skulle hinna duka fram och sätta på kaffe mm..
När jag kommer fram till min port så får jag stå utanför och vänta någon minut för då höll en glasmästare på att fixa rutan i porten.. Pinsamt var det att stå där.. Kim skrek från andra sidan gatan på mig och frågade om jag inte skulle gå in.. Hon började med fundera på varför jag stod utanför och inte gick in..
När jag kom in så dukade fram fikabrödet och så och tittade ut genom rutan och då ser jag 2 st som kommer. En man och en kvinna. Tänkte de måste ju vara dom..
Men Ulf nämnde inget igår i telefonen om att han skulle ha med sig någon. Dom stod i trappen ett bra tag innan dom plingade på dörren... Inte för att det gjorde mig något att dom var 2 st.
Snabbt som attan ställde jag fram en kopp till.. Satt och pratade och fikade.. Väldigt trevliga var dom..
Dom var här en timme innan dom körde. Ulf skulle ringa mig när han kom tillbaka till polishuset för han skulle renskriva pappret och sen ringa mig för att berätta vad han hade skrivit och så...
När dom stack så ringde jag Kim så hon kom ner med dom frallorna hon köpte när vi var på konsum så vi satt och käkade frukost och pratade..
Så Kim gick nyss hem för att lägga sig och sova... Jag tänkte jag skulle slänga mig i duschen och sen promenera ner till mamma och prata lite med henne..
I morgon har man tandläkaren.. Usch säger jag.. Vill verkligen inte men i morgon är det även sista tiden jag har och sen är det ur världen.

Idag är det så väldans gott väder ute med.. Väldigt varmt och skönt i solen.. Blåser lite ute men på min sida där jag har balkongen blåser det typ inget alls så det är skönt att ha balkongdörren öppen..


Nu får man röra på sig om man ska komma någonstans..!! Duschen nu...



Kommentarer
Postat av: Kim

ååh, vilken snygg bild på oss :D

2009-03-17 @ 16:55:36
URL: http://kiimpim.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha jag vet.:D Bjuder på den..:D

2009-03-17 @ 17:14:41
URL: http://hannaliinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0