Barnmorskan

Jag och mamma var på sjukhuset redan vid 12.45, vi skulle gå inom ema shoppen för att jag skulle ha jasmine rökelser som Ida hade köpt där i höstas.. Dom luktade as gott för att vara rökelser.. Men hade dom det??
Självklart inte.. Rökerlserna var slut allt dom hade kvar var dom fötterna man ställer rökelserna på...
Men jag hittade en sak jag ville ha och som jag köpte som jag sett där innan..:D Såna damsugar kulor i melon doft..:D
21.50 kostade dom.. Men mamma betalade dom...
Mamma ställde sig och tog kort på öppettiderna och sen ett kort inne i butiken som hon skulle mms:a Kim på pappas jobb. Hon hade aldrig hört talas om ema shoppen... Då skämdes man lite.. Hon kunde åtminstonde stängt av kamera ljudet.. Skämdes som en gris...
Sen bar det vidare upp till barnmorskemottagningen.. Vi var där klockan 13.00 så lite tidiga var vi...Men när vi kom dit och jag anmält mig i luckan så fick jag komma in direkt för dom skulle ta ett blodvärde på mig innan jag skulle bort till Annelie min barnmorska... Blodvärdet var bra, sen skulle jag väga mig... Det kände jag absolut inte för...
72.1 kg vägde jag... Har gått upp 7 kilo...
Sen gick jag och mamma bort och satte oss i sofforna för att invänta Annelie..:D
Vid 13.15 fick jag komma in till Annelie... En hel kvart tidigare.. Skönt att man för en gångs skull slipper sitta och vänta...
Moderskapsintyget skrevs som jag ska skicka till försäkringskassan och remissen för blodgrupperingen. Fick kopia på min journal och sen var det dags att lyssna på fosterljudet..
Var inte så svårt att hitta hjärtslagen..:D Hördes direkt när hon satte ner den... Lät som en galoppernade häst som sprang i en storm..150 låg hjärtslagen på så det var ju bra.. Kan de va så att de är en pojke som jag vill ha? =) Egentligen spelar det ingen roll om jag får en pojke eller flicka men bara att barnet är frisk när det föds så blir jag glad.
Hon mätte även livmodern på mig som var 21 cm..:D Mitt blodtryck var också helt normalt... Så Annelie sa att det kan inte mer än att betyda att barnet mår bra i magen.:D Kändes skönt att höra. Hon frågade mig om jag hade känt några sparkar och sånt ännu och det har jag ju. Men det är mest på kvällen så det är väl en kvälls bebis..:D
När vi var klara hos BM så gick jag och mamma ner till apoteket och skulle se vad novalucol och femibion kostade.... Sammanlagt blev det 145.50 kr för båda dom askarna... Mamma betalade det med åt mig..  Tack mamma du är en ängel...
Sen åkte vi vidare till Asarum där vi stannade och handlade lite och sen bar det hemåt åt mamma...
Ringde min kära vaktmästare angående handtaget på porten... Uffe frågade om jag hade varit i farten.. Han frågade om det var det som stod i tidningen idag.., Ja sa jag bara och sen frågade han hur det var med mig. Allt är bra med mig... Bad Uffe gå in i min lägenhet och hämta glas splittret som låg i en papperspåse i hallen.. Ville inte slänga dig själv med tanke på att allt var i tusen bitar... Självklart så snäll som Uffe är så hämtade han påsen och slängde den åt mig. Sen promenerade jag och mamma i skogen med vovvarna.. Var väldigt skönt och komma ut och röra på sig lite..
Ringde ett dolt nummer på min mobil och eftersom jag hatar att svara på dolt så svarade min älskade mamma... Och då var det en Ulf Lundin från polisen som ringde mig... Han sa att han ville träffa mig idag och frågade om jag hade körkort och bil och jag bara nej för det har jag inte men då frågade han om han kunde komma hem till mig i morgon på förmiddagen och prata om det som hade hänt i helgen och de var klart han kunde det. Så i morgon bitti klockan 10.00 kommer han!
Nu har man precis ätit middag.. Mätt och belåten är vad man är.. 
Har ätit hur mkt som helst idag.. Men det tänker jag banne mig inte ta upp här... Mamma förstår inte att jag får i mig allt och ska jag vara väldigt ärlig så förstår jag inte det själv.. 
Blir gå hem om någon timme och börja städa av lite där hemma så det inte ser så stökigt ut hemma.. 
 
Dagens inköp.



Mamma och Spike i skogen.. Flynn höll sig undan kameran hela tiden.



Men fick iaf en bild på Flynn nyss när jag skulle gå och hämta sladden till mobilen.. En som sover med bak tassarna upp på väggen.



Skulle snurrat ett varv till på bilderna men det glömde jag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0