11/7 - 12/7

Igår morse så började våran bilfärd hem...
Vi skulle börjat köra klockan 08.00 men vi kom iväg 09.30. Redan efter en timme hade mina fötter svullnat upp så pass mkt så att jag inte kunde röra tårna. Mamma ville vända tillbaka till Luleå men jag sa till henne att fortsätta. Mamma ringde moster som i sin tur ringde akutmottagningen för att se om vi skulle vända tillbaka eller hur vi skulle göra med mina fötter, men det var ingen fara så länge jag höll dom högt upp hade hon sköterskan på akuten sagt... Tur det..
Satt som en påse nötter.. Efter ett par timmar så började ryggen värka.. Gjorde svin ont, var som om någon högg en med kniv..
Tiden gick ändå snabbt igår tyckte jag.. När vi kommer till Piteå så springer en älg på fel sida av viltstängslet. Jag ringde vägverket för att varna dom. 10 min senare kommer en ambulans med blåljus, tänkte att nu har någon smällt med älgen. Men nu när vi kom till Jönköping så kollade jag på polisen.se och då var det 2 cyklister som hade smällt med varandra inne istan.. Vid klockan 18.00 tiden så var vi framme i Njutånger. Skönt var det och komma fram...
Mina fötter svullnade upp ännu mer sen på kvällen så jag kunde knappt gå på dom..
Vi sov hos Marie och Johan men Marie var inte hemma utan de var bara hennes gubbe Johan och deras son Mårten..
Vi satt nere hos Marie´s föräldrar Sören och Gun på kvällen och fikade mm.. Hade det väldigt trevligt. Mamma drack vin som hon kände av.. :D tss
I morse klev vi upp vid 8 tiden... Tog oss en kopp kaffe och samlade lite krafter innan vi gick ner till Sören och Gun för att hämta bilen och säga hej då..
Sören frågade om vi hade ätit en ordentlig frukost så vi klarade oss och vi sa nej vi har inte ätit något och då sa Sören men det måste ni ha och sa att vi skulle följa med in.. Både Sören och Gun dukade fram världens frukost med flingor, knäckebröd, njutånger limpan, leverpastej,gurka mm...
Gott var det när man fick se allt de där..:D
Sedan tog vi oss en kopp kaffe på altanen innan vi körde... 
Redan när man satte sig i bilen så kände man sig så seg. Jag var/är svin trött.. Hela kroppen är slut.. Mamma sa det med facit i hand så var detta en vansinne resa egentligen..
När vi kommer till Västerås så går dom ut med på radion att det är översvämningar i stan och att det är risk för vattenplaning. Och det sa dom precis på radion när vi kom in till Västerås..
Världens oväder.. Det regnade så mkt så mamma fick ligga 60 km i timmen på motorvägen och man såg inte bilarna framför eller bilarna som var vid sidan om..
Hur mkt vatten som helst på vägen.. Tänkte snart smäller vi...
När vi kommer till Askersund så går dom ut på radion med att det är en trafikolycka mellan Askersund och Sunne.. Och det var precis det hållet vi skulle köra..*Suck* Magen skrek på mig och jag var redan allmänt irriterad och sen allt detta också...
Ambulansen körde om oss på motorvägen när det var en filit... Usch vad hemskt det var att se räcket så nära sidan av bilen...
Världens bil kö var det där trafikolyckan var så som tur väl var så låg de en mack där.. Körde in där, ringde Britt så Britt sa en annan väg vi kunde köra..
När vi kört en timme så säger dom på radion att vägen fortfarande var avstängd efter trafikolyckan.. Tur man inte stod kvar i den kön och väntade...
Då hade vi verkligen inte varit i Jönköping nu...
Har fått i min fläskfile med dillsås och potatis... Äntligen.. Saknat farmors mat... Pappa ringde för en stund sen och berättade att i trafikolyckan i Askersund så hade det hade varit 1 tjej med hund i ena bilen och i den andra hade de varit 2 vuxna och ett barn i. Hunden hade stuckit från olyckan. Stackaren.. Var allvarligt skadade..
Jag och mamma ska snart fortsätta bilresan hem... 2 ½ timme kvar..
I morgon ska jag till gynläkaren 08.30 så i morgon blir det inte heller något sovande.. Men ska bli så skönt och få komma hem till Flynn idag.. Saknat han fruktansvärt mycket...


När man kommer hem ikväll så ska jag ta mig en varm dusch och sedan ska jag slänga på mig mjukiskläderna...

Nu ska jag packa ner datorn, gå på toa och sen ska vi väl fortsätta körningen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0