Middag,promenader

Jaha då var det onsdag idag då.. Tandläkaren i morgon.. Längtar verkligen inte...

Igår så hade jag och Hanna bestämt att vi skulle laga mat.. Så vid 12 skickade jag till henne och frågade vad hon hade för sig...
Hanna och Miliam kom över till mig och vi satte i gång med maten. Vi skulle laga kyckling gryta med Ris på dom sakerna vi hade hemma..:D Så det blev tomatppuré,kryddor, 5 dl grädde + en skvätt mjölk, basilika,lök, kyckling i maten... Blev jätte gott och hur mkt mat som helst...
Kim kom också över så hon fick också lite mat, sen kom mamma o pappa så dom fick mat dom med och sen var de mat över så Kims sambo Daniel fick hem mat i en burk och Flisan min lillasyster fick mat med sig hem i en burk..
Sen vart det diska, och det var ju inte lite disk efter 6 personer med grytor och allt...
Efter någon timme så kom Hanna på att vi skulle göra milkshake så Hanna och Kim sprang hem till Hanna och skulle hämta glass och frysna bär...
Medans dom sprang och hämtade det så hade jag Miliam kvar hos mej (Hannas son). Han blev lite ledsen när Hanna gick men han somnade rätt snabbt i min famn så när Hanna o Kim kom tillbaka så fick Hanna ta och lyfta över honom till sängen för jag satt i en position som gjorde så att jag inte kunde resa mej upp med han i famnen.
Vi stod ute i köket och härjade med milkshake maskinen och glassen... Men fan vad gott det var med milkshake.. Länge sen man drack det...
Efter en stund så gick Hanna och Kim hem... Då satte jag igång med min stor städning... 
Dammade,damsugade,skurade, städade toaletten mm.. Tänkte jag skulle tagit ner mina julstjänor men jag var helt slut efter all städning... Så dom får hänga uppe någon dag till....

Åkte ner till mamma sen efter all städning mm.. Mamma skulle hjälpa mej att laga min jacka.. Knappen på jackan trillade av när jag kom hem från Karlskrona.. Rätt glad att den inte trillade av när vi var i Karlskrona för då hade det blivit kallt...

Men vi lagade inte jackan igår...
Kom inte ihåg om jag hade tänt/släckt ljuset inne på toan, så när Flisan skulle gå natt rundan med Flynn och Spike så gick jag med för jag blev orolig över ljuset...
När jag och Flisan öppnar ytterdörren för att gå ut me hundarna så snöar det som fan och det var inte lite snö som hade kommit på 2 timmar... Så fort vi kommer ut på gatan så slänger sig Spike ner och börjar rulla runt..
Det var rätt skönt att ut och gå vid den tiden vi gick.. Var inte alls kallt heller. Låg på -0 ute...
Vi traskade runt i snön och vi hann inte mer än ovanför backen så var Flynn alldeles vit på hela ryggen..:D
När vi kom hem till mej så var inte ljuset tänt inne på toan...*pusta ut*
Packade ner min data och så sen gick vi ner till mamma igen... På vägen tillbaka så höll vi på halka ett antal gånger...
Flisan gjorde massa hjärtan på vägen med sina skor.... Hon hade gjort ett hjärta när vi var på väg hem till mej och när vi kommer och ska gå tillbaka så syns knappt det hjärtat längre.


I morse så var det ett par hundar som väckte mej som jag fick gå ut med.... Dom stod och pep och hade sig ute i hallen.. Så det var bara klä på sig och se glad ut..
Gick en halvtimmes promenad med dom... Orkade inte gå längre med dom när man var nyvaken och allt och det var -2 grader ute...
Sen när jag precis kommer innanför dörren igen så ringer min mobil och då var det hon Hanna från barnmorskemottagningen.. Jag skulle inte få några tabletter utskriva.. Hon hade kollat med doktorn och doktorn tyckte dom tabletterna var starka så hon sa till mej att jag fick nöja med mej alvedon... Jaha då var det väl bara och tacka för ingenting då...
Barnmorskan hade ju inte behövt erbjuda mej tabletter då...

Men men...

Ska slänga mej i duschen nu.. Verkade som mamma ville in till stan en vända.. Så ska gå och höra med henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0