Jönköping, städning, äppelkaka



Äppelkakan jag gjorde.



I morse vaknade man av att Flynn kom och väckte mig igen.
Fick ett par slickningar i ansiktet och sen klättrade han upp och princip satte sig på min hals.
Då var det dags att gå upp. Pappa och mamma var vakna och satt och drack kaffe i köket.
Sen ringer hemtelefonen. Då var det pappas mamma Britt. Hon berättade att Nisse (pappas farfar) hade avlidit i morse. Och att dom skulle klä på han kl 12.00 på sjukhuset i Jönköping.
Så mamma och pappa skulle köra upp. Så dom skulle göra sig i ordning och allt innan dom stack så jag fick gå ut med Flynn på morgon rundan.
När jag kommer in så är Kevin och Adam med vakna. Dom skulle hem till sin mamma medans mamma och pappa är i Jönköping. Kevin tog med sig Flynn hem till sin mamma. Så Flynn skulle få följa med Kevin när han skulle dela ut reklam.
När dom stack så började jag tömma diskmaskinen, tömma asklådan i kaminen, damsuga,skura, lägga på mattorna, plocka iordning. Syrran städade toaletterna. När jag var klar med det så började jag leta efter en äppelkaka på internet, tänkte jag skulle testa någon ny idag, hittade en som jag gjorde. Medans den var i ugnen fick det bli matpaus. Nudlar med knäckebröd och ost. :D Sen gick jag ut och hämtade ved. Jag kan ju säga att jag inte är en höjdare på hugga stickepinnar iaf.. Tog mej en kvart för att få några stickepinnar från en vedbit.. 
Gick in tog ut äppelkakan, började elda och när jag fått fart på elden så satte jag florsocker på äppelkakan och gjorde marsansås.

Så jag och syrran har nyss fikat. Sitter och kollar på top model Kanada nu..
Så nu tänkte jag att jag skulle titta vidare och stoppa in mer ved i brasan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0