Fredag




Vaknade vid 05.00 i morse och var jätte pigg, kunde verkligen inte somna om..
Låg vaken tills klockan skulle ringa.
När det väl var dags att gå upp vid 7 så var det bara masa sig upp och slänga sig i duschen och göra sig iordning..
Vid 8 tiden sätter jag mig för att gå igenom mina papper och sen äta frukost. Hade gjort mig 2 rostade mackor och skulle ha en tallrik fil til.
Mamma och Flynn kommer och plingar på dörren..
Öpnnar dörren och går och sätter mig med mina smörgåsar och Flynn kommer och doppar hela nosen och sin haka i mina smörgåsar.. Oki.. trevligt.. Dom ville inte jag ha något mer.
Gick hem till mamma med henne och Flynn.
Mamma skulle köra in mig till stan men det var ju en hel timme till så vi körde till preem i Mörrum för att mamma skulle handla cigg sen körde vi hem för vi skulle lämna Flynn men jag sa att han likaväl kunde vara ute på hundpensionatet med pappa. Pappa jobbar ju där ute. Så vi körde ut han där innan vi skulle köra till staden..
När vi kommer ut dit så flyger Flynn ur bilen med lycka.. Pappa tog emot han och sen skulle han gå en promenad med Flynn.
Jag och mamma satte oss i bilen för att köra vidare till stan.. Vi var väldigt tidiga också.. 35 min för tidiga..
Men som vanligt fick man sitta så snällt och vänta och läsa tidningen..
När vi var klara där så skulle vi hemåt.
När vi är på väg hem så ringer jag internetbanken för att se om mina pengar hade kommit in från jobbgarantin och så...
Men det hade dom inte, ringde försäkringskassan och dom sa att min lapp från arbetsförmedlingen inte hade kommit in.. VA!!!!!
Fick ringa arbetsförmedlingens kundtjänst men fick nummer av honom så jag hamnade både i Olofström och Bromölla. Och de var inte dit jag skulle komma.
Fick ett nummer av dom i Olofström och ringde det och hamnade i Karlshamn men då hade hon inte hand om det så hon gav mig ett nummer och jag ringde det och hamnade i Bromölla och sen hamnade jag i Olofström igen... arrrgghh... Men sen kom man rätt.. Fick prata med någon Karin och hon skulle kolla efter min lapp och sedan skulle hon ringa upp mig igen. För min handläggare skulle inte återkomma förens på måndag den 2 februari och då ska jag ha möte med henne också. Det tog en liten stund och sen ringde min handläggare upp, hon hade slutat för dagen men letade ändå efter min lapp och min lapp hittade dom inte.
Så på måndag ska jag och min handläggare skriva en ny lapp sedan får jag vänta i 2 veckor på mina pengar... *suck*

Köpte nybakta frallor på vägen hem så när vi kom hem till mamma så åt vi frukost sen fick jag ringa dom där samtalen...

Åkte hem till min lgh när pappa skulle köra tillbaka till jobbet efter han hade varit hemma på lunch.
Diskade,damsugade och hade mig...

Sen var jag så hungrig så jag frågade Kim om vi skulle gå ner till gillen och äta... Så vi gick ner dit och gödade oss.
Fy vad mätta vi blev..
Fick sitta kvar där en stund för vi pallade inte röra oss.. Kallt var det ute med, även om vi inte har så långt att gå så kändes det som ansiktet frös fast.

Nu sitter vi hemma hos mig med en varsin data och dricker te...
Blir så lungt det kan bli kväll..

Nej nu ska jag va social...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0